ICM102 Temel Sanat Eğitimi 2

10 AKTS - 3-4 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK PR.
Kod ICM102
Ad Temel Sanat Eğitimi 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 10 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA
Dersin Öğretim Elemanı Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin tasarım bilinci kazanması, doğal oluşumlardan yapılı çevreye kurgulama düzenlerine yönelik farkındalık geliştirmesi, mekan oluşumunda boyutları temel tasarım elemanlarıyla kullanabilmesi, hacim-strüktür algısı doğrultusunda modelleme yapabilmesi, örüntü geliştirebilmesi, strüktür kavramını öğrenerek üç boyutlu tasarımlar yapabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Eskiz teknikleri, Yaratımdan ürün sürecine temel tasarım kavramına giriş ve üretim sürecinde sanat yaklaşımı, Algı-Duyu, Çağrışım-Duyum ilişkileri: gösterge-ifade eşleştirme haritaları; Temel tasarım araçları nokta, çizgi, yüzey ve hacim tanımlamaları ile iki boyuttan üçüncü boyutta birim üretme: Birim modülden örüntüye kurgulama tekniği, algısal deneyim ile biçimlendirme ve strüktür-biçim ilişkisi, denge-oran, ritm, tekrar, zıtlık kompozisyon ilkeleri ile modelleme.

Dersin Ön Koşulu

Temel Sanat Eğitimi 1

Kaynaklar

Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen - F.D.K.Ching Temel Tasarım - Latife Gürer, Gül Gürer Temel Tasarım - Kerim Çınar ,Temel Tasarım - Ali Seylan Temel Sanat Eğitimi - Adnan Tepecik, Pınar Toktaş Basic Design Series (1-7) - G.Ambrose, Paul Harris Çizimin Sırları 1-2 - Barrington Barber, Sanatın Temelleri - Ocvirk, Stinson, Wigg,Cayton

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biçim işlev ilişkisini kurar.
ÖÇ02 Kavramdan mekana kültürel çevreye katılım süreçlerini belirler.
ÖÇ03 Hacimden mekana tasarımı biçimlendirmeyi ve boyutlandırmayı çözer.
ÖÇ04 Soyut düşünebilmeyi ayırt eder.
ÖÇ05 Modülden örüntü oluşturur.
ÖÇ06 Strüktür sistemleri geliştirir.
ÖÇ07 İmgeden somut mekan üretir.
ÖÇ08 Temel tasarım ilkelerini mekan tasarımı ile ilişkilendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgi verilmesi. Dersle ilgili genel bilgi araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Soyutlama kavramının kuramsal aktarımı, mimari soyutlama ve soyut sanat akımları Konu ile ilgili örnek araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
3 Kompozisyonlarda dinamik ve statik kavramları. Soyutlama ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
4 Eskiz Teknikleri. Çoklu soyutlama eskizleri, izlenim ve detay eskizleri. Soyutlama ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Kolaj tekniği ve diğer teknikler, görsel sanat akımları. Kompozisyon alıştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
6 Mekan kavramı ve mekan algısı Kompozisyon alıştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Şekil, biçim form kavramları. Kompozisyon alıştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Genel çalışma değerlendirmesi Konu tekrarı, kompozisyon alıştırması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Asal formlardan ekleme-çıkarma, (doldurma-boşaltma) yöntemleriyle hacim oluşturma. 3 boyutlu model çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Kağıt katlama teknikleri. Modülden form oluşturma. 3 boyutlu model çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Strüktür kavramı. 3 boyutlu model çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
12 Üretilen biçimlerle strüktür oluşturma. Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
13 Strüktürlerden örüntü tekniğiyle mekan oluşturma. Maket çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Mekanların verilen konuya göre işlevlendirilmesi. Maket çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Portfolyo ve etkili sunum hazırlama teknikleri. Örnek araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final çalışmasına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final çalışmasına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 0 0
1. Yıl Sonu Sınavı - 100
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 11 154
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 21 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 42 42
Toplam İş Yükü (Saat) 238
Toplam İş Yükü / 25 (s) 9,52
AKTS 10 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 03:55