Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | ICM102 |
Ad | Temel Sanat Eğitimi 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin tasarım bilinci kazanması, doğal oluşumlardan yapılı çevreye kurgulama düzenlerine yönelik farkındalık geliştirmesi, mekan oluşumunda boyutları temel tasarım elemanlarıyla kullanabilmesi, hacim-strüktür algısı doğrultusunda modelleme yapabilmesi, örüntü geliştirebilmesi, strüktür kavramını öğrenerek üç boyutlu tasarımlar yapabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Eskiz teknikleri, Yaratımdan ürün sürecine temel tasarım kavramına giriş ve üretim sürecinde sanat yaklaşımı, Algı-Duyu, Çağrışım-Duyum ilişkileri: gösterge-ifade eşleştirme haritaları; Temel tasarım araçları nokta, çizgi, yüzey ve hacim tanımlamaları ile iki boyuttan üçüncü boyutta birim üretme: Birim modülden örüntüye kurgulama tekniği, algısal deneyim ile biçimlendirme ve strüktür-biçim ilişkisi, denge-oran, ritm, tekrar, zıtlık kompozisyon ilkeleri ile modelleme.
Dersin Ön Koşulu
Temel Sanat Eğitimi 1
Kaynaklar
Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen - F.D.K.Ching Temel Tasarım - Latife Gürer, Gül Gürer Temel Tasarım - Kerim Çınar ,Temel Tasarım - Ali Seylan Temel Sanat Eğitimi - Adnan Tepecik, Pınar Toktaş Basic Design Series (1-7) - G.Ambrose, Paul Harris Çizimin Sırları 1-2 - Barrington Barber, Sanatın Temelleri - Ocvirk, Stinson, Wigg,Cayton
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biçim işlev ilişkisini kurar. |
ÖÇ02 | Kavramdan mekana kültürel çevreye katılım süreçlerini belirler. |
ÖÇ03 | Hacimden mekana tasarımı biçimlendirmeyi ve boyutlandırmayı çözer. |
ÖÇ04 | Soyut düşünebilmeyi ayırt eder. |
ÖÇ05 | Modülden örüntü oluşturur. |
ÖÇ06 | Strüktür sistemleri geliştirir. |
ÖÇ07 | İmgeden somut mekan üretir. |
ÖÇ08 | Temel tasarım ilkelerini mekan tasarımı ile ilişkilendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgi verilmesi. | Dersle ilgili genel bilgi araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Soyutlama kavramının kuramsal aktarımı, mimari soyutlama ve soyut sanat akımları | Konu ile ilgili örnek araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kompozisyonlarda dinamik ve statik kavramları. | Soyutlama ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
4 | Eskiz Teknikleri. Çoklu soyutlama eskizleri, izlenim ve detay eskizleri. | Soyutlama ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kolaj tekniği ve diğer teknikler, görsel sanat akımları. | Kompozisyon alıştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
6 | Mekan kavramı ve mekan algısı | Kompozisyon alıştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Şekil, biçim form kavramları. | Kompozisyon alıştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Genel çalışma değerlendirmesi | Konu tekrarı, kompozisyon alıştırması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Asal formlardan ekleme-çıkarma, (doldurma-boşaltma) yöntemleriyle hacim oluşturma. | 3 boyutlu model çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kağıt katlama teknikleri. Modülden form oluşturma. | 3 boyutlu model çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Strüktür kavramı. | 3 boyutlu model çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
12 | Üretilen biçimlerle strüktür oluşturma. | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Strüktürlerden örüntü tekniğiyle mekan oluşturma. | Maket çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Mekanların verilen konuya göre işlevlendirilmesi. | Maket çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Portfolyo ve etkili sunum hazırlama teknikleri. | Örnek araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final çalışmasına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final çalışmasına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 11 | 154 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 21 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,52 | ||
AKTS | 10 AKTS |