ICM209 Çevre Denetimi 1

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK PR.
Kod ICM209
Ad Çevre Denetimi 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA
Dersin Öğretim Elemanı Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin iç mekanda aydınlatma ile ilgili tercihleri yapabilmesi, kullanıcı ve çevreye zarar vermeyecek aydınlatma tasarımı oluşturabilmesi ve mevcut aydınlatma sistemlerini değerlendirebilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Aydınlatmanın tanımı, Aydınlatma türleri; Doğal aydınlatma ve yapay aydınlatma. Doğal aydınlatmanın iç mekana alınma biçimleri; avlu, kütlede açıklıklar. Yapay aydınlatma sistemleri, armatürler, İç mekanda aydınlatmanın etkisi ve ampul çeşitleri.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ünal, A., & Özenç, S. (2014). Aydınlatma tasarımı ve proje uygulamaları. Birsen Yayınevi. Yıldırım, B. (2021). Konutlarda aydınlatma: Terimler, teknikler, uygulamalar. Seçkin Yayıncılık.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Aydınlatmanın amacını ve aydınlatma ile ilgili temel kavramları kavrar.
ÖÇ02 Mekanın işlevine yönelik uygun aydınlatma biçimini seçer.
ÖÇ03 Aydınlatma sistemlerini ayırt eder.
ÖÇ04 Aydınlatma sistemindeki değişikliğin, mekan atmosferindeki etkilerini öngörür.
ÖÇ05 Işık rengi ve ampul seçimlerinin aydınlatma tasarımına etkisini açıklar.
ÖÇ06 Doğal ve yapay aydınlatmanın mekan algısındaki önemini kavrar.
ÖÇ07 Mekandaki yapay aydınlatma kaynakları için gerekli altyapı projesini oluşturur.
ÖÇ08 Aydınlatma ile ilgili altyapı projelerini inceleyip yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Amacı, Kapsamı, Değerlendirme Yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. Ders bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sağlıklı görme duyumu için gerekli Fiziksel, Fizyolojik, Psikolojik araçların incelenmesi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Göz ve görme (gözün optik özelliklerinin görme duyumu üzerindeki sonuçları, tayfsal duyarlılık, uyma (adaptasyon) karşıtlık, kamaşma) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Aydınlatmanın niteliğini oluşturan kavramlar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Işığın doğrultusal yapısı, gölge niteliği, aydınlık yüzeyin dağılım özellikleri, parıltı Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Işığın tayfsal yapısı: Renk Kavramı (Renk Sistemleri, Rengin tanımlama kriterleri) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Aydınlatmanın niceliğini oluşturan kavramlar, ışık akısı, ışık şiddeti, aydınlık düzeyi, parıltı. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders notları ve kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Aydınlatma şekilleri: Aşağı doğru, yukarı doğru, çalışma yüzeyi aydınlatması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Aydınlatma şekilleri: bir ray üzerinde hareket edebilen, lineer, estetik amaçlı aydınlatma biçimleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Işık kaynakları: lamba tipleri, lamba seçim ve kullanım esasları. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Normal enkandesan (akkor telli) lamba, fluoresan, gaz ve madensel buharlı deşarj ampulleri. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Örneklerle Aydınlatma Tasarımı-1 Uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Örneklerle Aydınlatma Tasarımı-2 Uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Örneklerle Aydınlatma Tasarımı-3 Uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 03:57