Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | ICS203 |
Ad | Santiye Stajı (22 İş Günü) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin mekan tasarımının uygulama aşamasında yapılan tüm işçilikleri staj süresi boyunca takip edebilmesi, şantiyede iş akışı düzenini sağlayabilmesi ve iş organizasyonunda yer alabilmesi, ayrıca işçiliklerde ortaya çıkabilecek olası problemleri, çözümleri ve önlemleri gözlemleyebilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Mekan tasarımının uygulama aşamasının tüm evreleri, şantiye organizasyonu, yapı bileşenlerinde üretim ve montajlar, şantiyede takip edilecek iş kalemlerinin tanımları. Duvar kırım ve örme, tesisat döşeme (elektrik-su-doğal gaz), alçıpan duvar-alçı sıva uygulamaları, asma tavan uygulamaları, zemin ve duvarda seramik döşeme, iç/dış cephede boya ve duvar kağıdı uygulamaları, parke döşeme, pencere ve kapı montajları, mutfak montajı, mobilya montajı, çatı uygulamaları, demir doğrama uygulamaları, teras/balkon/çatı işçilikleri.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Baytop, F. (2005). Şantiyecilik diye bir şey. Yapı Yayın, İstanbul. Baytop, F. (2010). İnşaat uygulamalarında yanlışlar doğrular, Yapı Yayın, İstanbul.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarımın uygulamaya dönüşümünde yer alan işleri sınıflandırır. |
ÖÇ02 | Şantiye organizasyonunda yer alarak periyodik iş akışını programlar. |
ÖÇ03 | Şantiyede yapılacak günlük işlemleri listeler. |
ÖÇ04 | Şantiyede devam eden işleri yerinde inceler. |
ÖÇ05 | İşçiliklerde ortaya çıkabilecek olası problemleri öngörür. |
ÖÇ06 | İşçiliklerde karşılaşılabilecek problemler için çözüm önerisi geliştirir. |
ÖÇ07 | İşçiliklerde karşılaşılabilecek problemlere karşı alınabilecek önlemleri ortaya koyar. |
ÖÇ08 | Şantiyede günlük yapılan işlemleri raporlandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaç ve kapsamının tanıtımı, öğrencilerin sunum konularının belirlenmesi. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | 1. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 2. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 3. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 4. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 5. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 6. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Genel değerlendirme | Staj defteri ve sunumunun gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | 7. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 8. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 9. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 10. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 11. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 12. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 13. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Staj defteri ve sunumunun gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Staj defteri ve sunumunun gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |