ICS203 Santiye Stajı (22 İş Günü)

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK PR.
Kod ICS203
Ad Santiye Stajı (22 İş Günü)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA
Dersin Öğretim Elemanı Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin mekan tasarımının uygulama aşamasında yapılan tüm işçilikleri staj süresi boyunca takip edebilmesi, şantiyede iş akışı düzenini sağlayabilmesi ve iş organizasyonunda yer alabilmesi, ayrıca işçiliklerde ortaya çıkabilecek olası problemleri, çözümleri ve önlemleri gözlemleyebilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Mekan tasarımının uygulama aşamasının tüm evreleri, şantiye organizasyonu, yapı bileşenlerinde üretim ve montajlar, şantiyede takip edilecek iş kalemlerinin tanımları. Duvar kırım ve örme, tesisat döşeme (elektrik-su-doğal gaz), alçıpan duvar-alçı sıva uygulamaları, asma tavan uygulamaları, zemin ve duvarda seramik döşeme, iç/dış cephede boya ve duvar kağıdı uygulamaları, parke döşeme, pencere ve kapı montajları, mutfak montajı, mobilya montajı, çatı uygulamaları, demir doğrama uygulamaları, teras/balkon/çatı işçilikleri.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Baytop, F. (2005). Şantiyecilik diye bir şey. Yapı Yayın, İstanbul. Baytop, F. (2010). İnşaat uygulamalarında yanlışlar doğrular, Yapı Yayın, İstanbul.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarımın uygulamaya dönüşümünde yer alan işleri sınıflandırır.
ÖÇ02 Şantiye organizasyonunda yer alarak periyodik iş akışını programlar.
ÖÇ03 Şantiyede yapılacak günlük işlemleri listeler.
ÖÇ04 Şantiyede devam eden işleri yerinde inceler.
ÖÇ05 İşçiliklerde ortaya çıkabilecek olası problemleri öngörür.
ÖÇ06 İşçiliklerde karşılaşılabilecek problemler için çözüm önerisi geliştirir.
ÖÇ07 İşçiliklerde karşılaşılabilecek problemlere karşı alınabilecek önlemleri ortaya koyar.
ÖÇ08 Şantiyede günlük yapılan işlemleri raporlandırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amaç ve kapsamının tanıtımı, öğrencilerin sunum konularının belirlenmesi. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 1. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 2. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 3. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 4. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 5. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 6. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Genel değerlendirme Staj defteri ve sunumunun gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 7. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 8. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 9. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 10. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 11. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 12. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 13. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Staj defteri ve sunumunun gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Staj defteri ve sunumunun gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 0 0
1. Yıl Sonu Sınavı - 100
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 03:58