Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | ICM233 |
Ad | İç Mekan ve Mobilya Tarihi 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarihsel perspektif içinde mobilya ve iç mekanlardaki değişim ile mobilya- mekan ilişkilerini irdeleme becerisini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İlk yerleşimlerden başlanarak, toplumsal ve teknolojik gelişimin etkisiyle mekan ile mobilyanın geçirdiği dönüşüm ve üslupların değişimi kronolojik olarak anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
* Robbie G. Blakemore, A History of Interior Design an Furniture From Ancient Egypt to Nineteenth Century Europe, Wiley, 2005.** Oya Boyla, Mobilya Tarihi, İstanbul, 2012. *** Oya Boyla, Mobilya, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt II, 1997.
Notlar
iç mekan tasarımıyla ilgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç mekan düzenleme kavramını ve mobilyaların özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ02 | İç Mimarlık alanındaki temel kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Mobilyaları üsluplarına ve dönemlerine göre ayırt eder. |
ÖÇ04 | Üsluplara ve dönemlere göre mekan tasarımı ilkelerini ifade eder |
ÖÇ05 | Teknolojik yeniliklerin ve toplumsal değişimlerin iç mekan düzenlemesine ve mobilyaya etkisini tanımlar |
ÖÇ06 | Mekan düzenleme ve mobilya anlayışının kültür ve coğrafyayla bağlantısının farkında olur |
ÖÇ07 | Mekan- mobilya ilişkisini eleştirel bakışla değerlendirir |
ÖÇ08 | İklimin ve coğrafyanın iç mekan düzenlemesine ve mobilyaya etkisini farkında olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, dersin kaynakları, işlenme ve değerlendirme yöntemi hakkında bilgi verilmesi. İç mekan düzenleme, bezeme ve mobilya ilişkin temel kavramlar. | ilk ders için ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | İlk Çağlarda iç mekanların düzenlemesi ve mobilya anlayışı. Mağaralardaki ilk sığınak yerleşmelerden konutlara dönüşüm süreci. Konutların biçimlenmesini etkileyen temel unsurlar. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Erken Çağlarda Ortadoğu ve Mezopotamya'da konutlardaki mekan düzenleme ilkeleri, mobilya ve günlük kullanım eşyaları örnekleri. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Tartışma |
4 | Antik Mısır döneminde iç mekan düzenleme ilkeleri ve mobilya örnekleri. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Tartışma |
5 | Antik Mısır döneminde mobilya anlayışı, örnekleri ve üretim teknolojileri | konu hakkında makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Tartışma |
6 | Ege uygarlıklarında, konutlarda iç mekan düzenleme ilkeleri ve mobilya örnekleri. | konu hakkında makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
7 | Etrüsk ve Antik Roma döneminde iç mekan düzenleme ilkeleri ve mobilya örnekleri | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Erken Ortaçağ Avrupa'sında, "karanlık dönem", Romanesk ve Gotik dönemlerde iç mekan düzenleme ilkeleri ve mobilya örnekleri. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
10 | Rönesans döneminde iç mekan düzenleme anlayışı ve mobilyanın kullanımı. Saray stillerinin ortaya çıkması. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Tartışma |
11 | Saray stilleri: Barok dönemde iç mekan düzenleme anlayışı ve mobilyanın kullanımı. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
12 | Rokoko dönemi iç mekan tasarımı, mobilya ve aksesuarların kullanımı. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
13 | Neoklasik dönemde iç mekan tasarım ilkeleri, kullanılan mobilyalar ve aksesuarlar. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Fransız İhtilali ve saray yaşamına etkileri. Direktuvar ve Ampir dönem iç mekan tasarım ilkeleri, kullanılan mobilya ve aksesuarlar. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
15 | Ampir dönemde iç mekan tasarım ilkeleri, kullanılan mobilyalar ve aksesuarlar. | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav için çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav için çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |