ICM233 İç Mekan ve Mobilya Tarihi 1

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK PR.
Kod ICM233
Ad İç Mekan ve Mobilya Tarihi 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tarihsel perspektif içinde mobilya ve iç mekanlardaki değişim ile mobilya- mekan ilişkilerini irdeleme becerisini kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

İlk yerleşimlerden başlanarak, toplumsal ve teknolojik gelişimin etkisiyle mekan ile mobilyanın geçirdiği dönüşüm ve üslupların değişimi kronolojik olarak anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

* Robbie G. Blakemore, A History of Interior Design an Furniture From Ancient Egypt to Nineteenth Century Europe, Wiley, 2005.** Oya Boyla, Mobilya Tarihi, İstanbul, 2012. *** Oya Boyla, Mobilya, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt II, 1997.

Notlar

iç mekan tasarımıyla ilgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç mekan düzenleme kavramını ve mobilyaların özelliklerini tanımlar.
ÖÇ02 İç Mimarlık alanındaki temel kavramları açıklar.
ÖÇ03 Mobilyaları üsluplarına ve dönemlerine göre ayırt eder.
ÖÇ04 Üsluplara ve dönemlere göre mekan tasarımı ilkelerini ifade eder
ÖÇ05 Teknolojik yeniliklerin ve toplumsal değişimlerin iç mekan düzenlemesine ve mobilyaya etkisini tanımlar
ÖÇ06 Mekan düzenleme ve mobilya anlayışının kültür ve coğrafyayla bağlantısının farkında olur
ÖÇ07 Mekan- mobilya ilişkisini eleştirel bakışla değerlendirir
ÖÇ08 İklimin ve coğrafyanın iç mekan düzenlemesine ve mobilyaya etkisini farkında olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtılması, dersin kaynakları, işlenme ve değerlendirme yöntemi hakkında bilgi verilmesi. İç mekan düzenleme, bezeme ve mobilya ilişkin temel kavramlar. ilk ders için ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 İlk Çağlarda iç mekanların düzenlemesi ve mobilya anlayışı. Mağaralardaki ilk sığınak yerleşmelerden konutlara dönüşüm süreci. Konutların biçimlenmesini etkileyen temel unsurlar. konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap
3 Erken Çağlarda Ortadoğu ve Mezopotamya'da konutlardaki mekan düzenleme ilkeleri, mobilya ve günlük kullanım eşyaları örnekleri. konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım, Tartışma
4 Antik Mısır döneminde iç mekan düzenleme ilkeleri ve mobilya örnekleri. konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım, Tartışma
5 Antik Mısır döneminde mobilya anlayışı, örnekleri ve üretim teknolojileri konu hakkında makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım, Tartışma
6 Ege uygarlıklarında, konutlarda iç mekan düzenleme ilkeleri ve mobilya örnekleri. konu hakkında makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
7 Etrüsk ve Antik Roma döneminde iç mekan düzenleme ilkeleri ve mobilya örnekleri konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Erken Ortaçağ Avrupa'sında, "karanlık dönem", Romanesk ve Gotik dönemlerde iç mekan düzenleme ilkeleri ve mobilya örnekleri. konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
10 Rönesans döneminde iç mekan düzenleme anlayışı ve mobilyanın kullanımı. Saray stillerinin ortaya çıkması. konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım, Tartışma
11 Saray stilleri: Barok dönemde iç mekan düzenleme anlayışı ve mobilyanın kullanımı. konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
12 Rokoko dönemi iç mekan tasarımı, mobilya ve aksesuarların kullanımı. konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
13 Neoklasik dönemde iç mekan tasarım ilkeleri, kullanılan mobilyalar ve aksesuarlar. konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
14 Fransız İhtilali ve saray yaşamına etkileri. Direktuvar ve Ampir dönem iç mekan tasarım ilkeleri, kullanılan mobilya ve aksesuarlar. konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
15 Ampir dönemde iç mekan tasarım ilkeleri, kullanılan mobilyalar ve aksesuarlar. konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav için çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav için çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.03.2025 01:38