Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS221 |
Ad | Mesleki Anlatım Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Emre PINAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Emre PINAR
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İki boyutlu çalışmaların (ortografik çizimler, perspektifler) , üçüncü boyut efektini daha etkin olarak verebilmesi amacı ile öğrencilerin, çeşitli tekniklerle boyama ve gölgelendirme becerilerinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin mesleki eskizler ve sunumlarda kullanmak üzere serbest el çizim tekniklerini ve yöntemlerini öğrenmesini sağlamak, bu teknikleri ifade aracı olarak etkili bir şekilde kullanmasına rehberlik etmek, çizim ve renklendirme sürecinde karşılaşılabilecek teknik ve estetik sorunları analiz ederek bu sorunları aşma becerisi kazandırmak, iç mekan ve donatı çizimi egzersizleri ile süreci pekiştirmek.
Dersin Ön Koşulu
serbest el perspektif çizme ve üç boyutlu mekan tanımlama
Kaynaklar
DOYLE, M. E., (2006), Color Drawing: Design Drawing Skills and Techniques for Architects, Landscape Architects, and Interior Designers, Publisher: Wiley; 3rd edition. CHING, F. D.K, (2010), Design Drawing, Publisher: Wiley; 2nd edition. MITTON, M, (2018), Interior Design Visual Presentation: A Guide to Graphics, Models and Presentation Methods, Publisher: Wiley; 5th edition
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç mimarlık disiplini ile ilgili anlatım tekniklerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Mesleki anlatım konusunun diğer dersler ile olan ilişkisini açıklar. |
ÖÇ03 | Mesleki anlatımda kullanılan malzemeleri (Dereceli kalemler, kağıt türleri, renkli kalem çeşitleri) tanımlar. |
ÖÇ04 | Kullanılan malzeme ve teknikleri listeler |
ÖÇ05 | Şekil ve kompozisyonları renklendirme, gölgelendirme, doku çalışmaları gibi farklı anlatımlar ile ifade eder. |
ÖÇ06 | Renkli kalemler ile çizim ve boyama tekniklerini kullanarak iç mekan ve donatı çizimleri üzerinde gerçekçi renk, malzeme ve doku ifadeleri tanımlar |
ÖÇ07 | Mesleki anlatım teknikleri dersi kapsamında geliştirdiği becerileri diğer derslerde kullanacak şekilde listeler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Grafit nedir, Bileşenleri nelerdir. Sertlik ve Kalite, Çizim kağıtları ve bloknotlarının tanıtımı. | serbest el perspektif çizme ve üç boyutlu mekan tanımlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Grafit teknikleri; Kalem tutuşu, harmanlama, silme, genel temizlik, gri fon, dokulu fon, suda çözünme. | video kaynaklari izlemek, ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Değer ve Modelleme. | video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Doğrusal çizgi ve nokta çalışması Ödev: Daire ve spiral çalışması. | video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Işık ve Gölge: Işık türleri, Işık yönü, Işıklandırma şekli. Gölge çeşitleri, ton dereceleri, gölgelerin perspektifi. | video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Tarama yöntemi ile küp anlatımı Ödev: Dört farklı teknik ile Kübün gölgelendirilmesi. | video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | İstenilen bir teknikte, seçilen bir obje çalışması. | Video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Skeç çalışması: iç bahceden İç Mimarlık Bölüm binasının çizimi. | Video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Renkli boya kalemi teknikleri; Çizgiler ve renkler, renk karışımları, yoğun renkler, tonlar. | Video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Renkli çizimler; Yüzey anlatımları (Metal, krom kaplama, cam, kumaş). | Video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Sandalye ve tabure çizimi. | Video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Kuru kalem çalışmaları; Natürmort, portre, İç Mimari skeçler. | Video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Mutfak çizimi. | Video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Öğrencilerin, dönem projeleri için tasarladıkları bir donatı çizimi. | Video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | yıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |