Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS222 |
Ad | Biçimde Soyutlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin üç boyutlu düşünebilmesi, var olan bir kompozisyonu analiz edebilmesi ve kendine özgü plastik değerlere sahip biçimler oluşturabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İç mimarlık ve tasarım bağlamında biçimin sadeleştirilmesi, temel bileşenlerine indirgenmesi ve farklı soyutlama yöntemleriyle yeniden yorumlanması, biçimin önemli bir plastik öğe olarak ele alınarak bütün-parça ve doluluk - boşluk ilişkilerinin sorgulanması, görsel bütünlüğün oluşmasında biçimde soyutlama aşamalarının öneminin vurgulanması
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Wong, W. (1993). Principles of form and design. John Wiley & Sons. White, A. W. (2011). The elements of graphic design: space, unity, page architecture, and type. Skyhorse Publishing, Inc.. Ching, F. D. (2023). Architecture: Form, space, and order. John Wiley & Sons. Krier, R., & Vorreiter, G. (1988). Architectural composition (Vol. 10). New York: Rizzoli. Arnheim, R. (2023). Visual thinking. Univ. of California Press. Itten, J. (1975). Design and form: The basic course at the Bauhaus and later. John Wiley & Sons.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Formlar ve biçimler üzerinde analitik düşünür. |
ÖÇ02 | Eleştirel ve analitik düşünme alışkanlığı kazanır. |
ÖÇ03 | Yaşanan mekansal deneyimi soyutlar. |
ÖÇ04 | Soyut bilgiyi mimari mekana dönüştürür. |
ÖÇ05 | Sanat ve tasarım konularındaki bakış açılarında farkındalık yaratır. |
ÖÇ06 | Tasarımda bütün oluşturabilir, parçalayıp yeniden üretir. |
ÖÇ07 | Soyutlama tasarım ilişkisini kurar. |
ÖÇ08 | Biçim analizi ile kavram oluşturur. |
ÖÇ09 | Kavramlardan, asal biçimlerden yeni formlar üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biçimlendirme Kavramı (Form- Fonksiyon- Estetik) | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Soyutlama Kavramı: Doğadan Soyutlama, Geometrik Soyutlama | Kaynak araştırması, taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Sanatta ve Mimarlıkta Soyutlama: Kandinsky, Mondrian, Malevich, Le Corbusier, Mies van Der Rohe | Kaynak araştırması, taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Stilizasyon | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Deformasyon | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Transformasyon | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Metamorfoz | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | 2 boyuttan 3.boyuta soyutlama | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
10 | Mekanda malzeme ve doku ile soyutlama | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Mekanda renk ile soyutlama | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma, Gösteri |
12 | Mekanda ışık ile soyutlama | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama |
13 | Final proje çalışmaları ve kritikler 1 | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama |
14 | Final proje çalışmaları ve kritikler 2 | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Final proje çalışmaları ve kritikler 3 | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |