IMS222 Biçimde Soyutlama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK PR.
Kod IMS222
Ad Biçimde Soyutlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA
Dersin Öğretim Elemanı Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin üç boyutlu düşünebilmesi, var olan bir kompozisyonu analiz edebilmesi ve kendine özgü plastik değerlere sahip biçimler oluşturabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

İç mimarlık ve tasarım bağlamında biçimin sadeleştirilmesi, temel bileşenlerine indirgenmesi ve farklı soyutlama yöntemleriyle yeniden yorumlanması, biçimin önemli bir plastik öğe olarak ele alınarak bütün-parça ve doluluk - boşluk ilişkilerinin sorgulanması, görsel bütünlüğün oluşmasında biçimde soyutlama aşamalarının öneminin vurgulanması

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Wong, W. (1993). Principles of form and design. John Wiley & Sons. White, A. W. (2011). The elements of graphic design: space, unity, page architecture, and type. Skyhorse Publishing, Inc.. Ching, F. D. (2023). Architecture: Form, space, and order. John Wiley & Sons. Krier, R., & Vorreiter, G. (1988). Architectural composition (Vol. 10). New York: Rizzoli. Arnheim, R. (2023). Visual thinking. Univ. of California Press. Itten, J. (1975). Design and form: The basic course at the Bauhaus and later. John Wiley & Sons.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Formlar ve biçimler üzerinde analitik düşünür.
ÖÇ02 Eleştirel ve analitik düşünme alışkanlığı kazanır.
ÖÇ03 Yaşanan mekansal deneyimi soyutlar.
ÖÇ04 Soyut bilgiyi mimari mekana dönüştürür.
ÖÇ05 Sanat ve tasarım konularındaki bakış açılarında farkındalık yaratır.
ÖÇ06 Tasarımda bütün oluşturabilir, parçalayıp yeniden üretir.
ÖÇ07 Soyutlama tasarım ilişkisini kurar.
ÖÇ08 Biçim analizi ile kavram oluşturur.
ÖÇ09 Kavramlardan, asal biçimlerden yeni formlar üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biçimlendirme Kavramı (Form- Fonksiyon- Estetik) Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Soyutlama Kavramı: Doğadan Soyutlama, Geometrik Soyutlama Kaynak araştırması, taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
3 Sanatta ve Mimarlıkta Soyutlama: Kandinsky, Mondrian, Malevich, Le Corbusier, Mies van Der Rohe Kaynak araştırması, taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
4 Stilizasyon Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Deformasyon Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
6 Transformasyon Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Metamorfoz Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Gösteri
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
9 2 boyuttan 3.boyuta soyutlama Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
10 Mekanda malzeme ve doku ile soyutlama Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
11 Mekanda renk ile soyutlama Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma, Gösteri
12 Mekanda ışık ile soyutlama Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama
13 Final proje çalışmaları ve kritikler 1 Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama
14 Final proje çalışmaları ve kritikler 2 Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Final proje çalışmaları ve kritikler 3 Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 04:03