Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | ICM216 |
Ad | İç Mekan ve Mobilya Tarihi 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Endüstri devrimi sonrasında mekan ve mobilya tasarımının tarihsel süreci içerisinde, mekan düzenleme anlayışı ile mobilya türlerine ilişkin bilgi edinilmesi ve değerlendirme yapılması konusunda beceri kazanılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Endüstri devrimiyle birlikte ortaya çıkan teknolojik ve toplumsal gelişmelerin etkisiyle değişen mekan ve mobilya anlayışı, 20. yüzyıl akımları (Arts and Crafts, Art Nouveau, Art Deco, De Stijl, Bauhaus ve diğerleri) ile tasarım yaklaşımları, önemli tasarım örnekleri ve tasarımcılarıyla birlikte anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kathryn B. Hiesinger and George H. Marcus, Landmarks of Twentieth-Century Design: An Illustrated Handbook, 1995. *** Charlotte and Peter Fiell, Design of the 20h Century, Taschen, *** Oya Boyla, Mobilya Tarihi, 2012. *** Robbie G Blakemore, History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe, Wiley, *** Oya Boyla, Mobilya, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt II, 1997.
Notlar
iç mekan ve mobilya tarihi ile ilgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç mekan düzenleme kavramını ve mobilyaların özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ02 | İç mekan ve mobilya tasarımında dönemleri ve akımları ayırt eder |
ÖÇ03 | İç mekan ve mobilya tasarımında dönemleri ve akımları tanımlar |
ÖÇ04 | Arts and Crafts ve Art Nouveau, Art Deco, De Stijl, Bauhaus gibi akımların mekan ve mobilyaya yansıyan etkilerini bilir ve anlatır. |
ÖÇ05 | Teknolojik gelişmenin ve toplumsal değişmenin mekana ve mobilyaya yansımasını anlatır |
ÖÇ06 | Mobilyaları dönemlerine göre ayrımlarıyla tanımlar. |
ÖÇ07 | Akımlara ve dönemlere göre mekan tasarımı ilkelerini anlatır |
ÖÇ08 | Mekan- mobilya ilişkisini eleştirel bakışla değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, iç mekan ve mobilya kavramları üzerine tartışma | ilk ders için ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Endüstri Devrimi ile birlikte ortaya çıkan toplumsal- teknolojik değişimin anlatılması. | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Arts and Crafts hareketi, iç mekana ve mobilya tasarımına etkileri. | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Art Nouveau akımı, iç mekana ve mobilya tasarımına etkileri. | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Art Deco akımı, iç mekana ve mobilya tasarımına etkileri. | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | De Stijl akımı, iç mekana ve mobilya tasarımına yansımaları . | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Bauhaus Okulu, mekan ve mobilya tasarımına etkileri,. | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Modernizm: mobilya ve yapı örnekleri | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | 20. yüzyıl ve tasarım: Mies van der Rohe | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 20. Yüzyıl ve tasarım: le Corbusier | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | 20. yüzyıl ve tasarım: Gaudi | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | 20. yüzyıl ve tasarım: mobilya tasarımcıları ve tasarımları. | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
14 | Ekspresyonizm, post modernizm, brütalism akımlarında mekan tasarımı anlayışları | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
15 | Mekanda tasarım ilkeleri ölçü-oran vb | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |