Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | ICM222 |
Ad | Malzeme 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin yapı malzemesi olarak Doğal Ahşaplar türevleri, Camlar, Metaller, Boyalar, Plastikler, Isı-su-ses yalıtım malzemeleri, Tekstil malzemeler, Ahşap-Metal-Plastik ve Mineral esaslı Kompozit yapı malzemeleri ve İleri malzeme türevlerini kavrayarak, iç mekan tasarım süreçlerinde bu malzeme bilgilerini kullanarak mesleki altyapılarını güçlendirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Doğal Ahşaplar türevleri, Camlar, Metaller, Boyalar, Plastikler, Isı-su-ses yalıtım malzemeleri, Tekstil malzemeler, Ahşap-Metal-Plastik ve Mineral esaslı Kompozit yapı malzemeleri ve İleri malzeme türevleri olan Şekil Hafızalı Malzeme konuları yer almaktadır. Bu malzeme türlerinin yapıda kullanımları olumlu-olumsuz özellikleri konu kapsamındadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Eriç, M. 2014, Yapı Fiziği ve Malzemesi, Literatür Yayıncılık. / Topçu, B. & Uygunoğlu, T. 2021, Yapı Malzemesi, Nobel Akademik Yayıncılık. / Kocataşkın, F. 2000, Yapı Malzemesi Bilimi Özellikler ve Deneyler, Birsen Yayınevi, İstanbul. Ching Adams, Building Construction Illustrated, John Wiley and Suns Inc., New Jersey, 2009. Richard Weston, Materials, Form and Architecture, Laurence King Publishing, London, 2008.
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yapı malzemelerini türlerine göre ayırt eder. |
ÖÇ02 | Mimaride kullanılan malzeme türlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Yalıtımın gereksiniminin malzeme türleri ve yapı ile olan ilişkisini kavrar. |
ÖÇ04 | Özellikleri geliştirilmiş malzemelerin mimari ve iç mimariye olan etkilerini kavrar. |
ÖÇ05 | Diğer alanlarda kullanılan malzeme türleri ile yapı malzemeleri arasındaki ilişkiyi kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğal Ahşaplar- Geniş Yapraklılar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Doğal Ahşaplar- İğne Yapraklılar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Camlar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Metaller | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Boyalar | Yapı Ürün Katalog ve Uygulama Araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Plastikler | Yapı Ürün Katalog ve Uygulama Araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Yalıtım Malzemeleri | Ders Notları ve Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Ahşap Kompozitler | Yapı Ürün Katalog ve Uygulama Araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Metal Kompozitler | Yapı Ürün Katalog ve Uygulama Araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Plastik Kompozitler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Mineral Esaslı Kompozitler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Tekstil Malzemeler | Yapı Ürün Katalog ve Uygulama Araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Şekil Hafızalı Alaşımlar | Yapı Ürün Katalog ve Uygulama Araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Şekil Hafızalı Polimerler | Yapı Ürün Katalog ve Uygulama Araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |