Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | ICM210 |
Ad | Çevre Denetimi 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin iç mekanda akustik konfor için doğru tasarım kararları alabilmesi, kullanıcı ve çevreye zarar vermeyecek akustik tasarımı oluşturabilmesi ve mevcut mekan akustiğini değerlendirebilmesi, olumsuz koşulları düzeltebilecek akustik önlemler alabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Akustik, yapı akustiği, mimari akustik, gürültü. İç mekanda akustik tasarım ve gürültü izolasyonu
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kavraz, M. (2020). Salonların mimari ve akustik açıdan tasarım süreçleri. Gece Kitaplığı. Durmaz, S. (2020). Temel bina akustiği. Cinius Yayınları.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hacim akustiği ile yapı akustiği arasındaki farkı ifade eder. |
ÖÇ02 | Hacim akustiği ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ03 | Yapı akustiği ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ04 | Mekanın işlevine yönelik uygun akustik çözümler üretir. |
ÖÇ05 | Mekan içerisinde gürültü faktörünün insan üzerindeki olumsuz etkilerini listeler. |
ÖÇ06 | Çok amaçlı salonlarda ses yayılımının tasarım ile etkileşimini açıklar. |
ÖÇ07 | İç mekanda farklı yüzeylerde akustik düzenlemelerin tasarıma etkisini ayırt eder. |
ÖÇ08 | Mekanın akustik konforu için uygun malzeme seçimi yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı, Kapsamı, Değerlendirme Yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. | Ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sağlıklı işitme duyumu için gerekli Fiziksel, Fizyolojik, Psikolojik araçların incelenmesi (Ses kavramı-oluşumu-tanımı-dalga yapısı, hareketi). | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Gösteri |
3 | Duyma-duyma eşiği- duyma duyumuna bağlı algılamalar: çok kanallı dinleme (yön algılması, uzaklık ve boyut algılması). | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Mekanda sesin hareketi- yutulması- yansıması - iletilmesi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Reverberasyon kavramı, tanım ve mekanda kontrolü. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Rezonans kavramı, tanım ve meknda kontrolü. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Arka plan gürültüsünün etkileri, arka plan gürültü şiddetlerinin-frekanslarının etkileri, sürekli-beyaz gürültü, aralıklı-beyaz gürültü. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mekan-hacim akustiği: akustiğin temel kavramları ile hacmin ilişkisi, mekan biçiminin akustiğe etkisi, mekanda akustik tasarım esasları. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Mekan-hacim akustiği: farklı mekanlarda akustik tasarım esasları. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yapı akustiği: yapı ve hacim akustiği arasındaki ilişki | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Yapı akustiği: yapı ve hacim akustiği arasındaki farklar. | Uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ses yutulmasının temel mekanizması (malzemeye bağlı ortalama gürültü düşürme katsayılarının tanımlanması). | Uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ses yutucu malzemeler tanım ve sınıflandırılması, | Uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Gürültü-sinyal ilişkisinin mekanda değerlendirilmesi. | Uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |