ICM210 Çevre Denetimi 2

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK PR.
Kod ICM210
Ad Çevre Denetimi 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA
Dersin Öğretim Elemanı Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin iç mekanda akustik konfor için doğru tasarım kararları alabilmesi, kullanıcı ve çevreye zarar vermeyecek akustik tasarımı oluşturabilmesi ve mevcut mekan akustiğini değerlendirebilmesi, olumsuz koşulları düzeltebilecek akustik önlemler alabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Akustik, yapı akustiği, mimari akustik, gürültü. İç mekanda akustik tasarım ve gürültü izolasyonu

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Kavraz, M. (2020). Salonların mimari ve akustik açıdan tasarım süreçleri. Gece Kitaplığı. Durmaz, S. (2020). Temel bina akustiği. Cinius Yayınları.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hacim akustiği ile yapı akustiği arasındaki farkı ifade eder.
ÖÇ02 Hacim akustiği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
ÖÇ03 Yapı akustiği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
ÖÇ04 Mekanın işlevine yönelik uygun akustik çözümler üretir.
ÖÇ05 Mekan içerisinde gürültü faktörünün insan üzerindeki olumsuz etkilerini listeler.
ÖÇ06 Çok amaçlı salonlarda ses yayılımının tasarım ile etkileşimini açıklar.
ÖÇ07 İç mekanda farklı yüzeylerde akustik düzenlemelerin tasarıma etkisini ayırt eder.
ÖÇ08 Mekanın akustik konforu için uygun malzeme seçimi yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Amacı, Kapsamı, Değerlendirme Yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. Ders bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sağlıklı işitme duyumu için gerekli Fiziksel, Fizyolojik, Psikolojik araçların incelenmesi (Ses kavramı-oluşumu-tanımı-dalga yapısı, hareketi). Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Gösteri
3 Duyma-duyma eşiği- duyma duyumuna bağlı algılamalar: çok kanallı dinleme (yön algılması, uzaklık ve boyut algılması). Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Mekanda sesin hareketi- yutulması- yansıması - iletilmesi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Reverberasyon kavramı, tanım ve mekanda kontrolü. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Rezonans kavramı, tanım ve meknda kontrolü. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Arka plan gürültüsünün etkileri, arka plan gürültü şiddetlerinin-frekanslarının etkileri, sürekli-beyaz gürültü, aralıklı-beyaz gürültü. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ders notları ve kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mekan-hacim akustiği: akustiğin temel kavramları ile hacmin ilişkisi, mekan biçiminin akustiğe etkisi, mekanda akustik tasarım esasları. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Mekan-hacim akustiği: farklı mekanlarda akustik tasarım esasları. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Yapı akustiği: yapı ve hacim akustiği arasındaki ilişki Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Yapı akustiği: yapı ve hacim akustiği arasındaki farklar. Uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Ses yutulmasının temel mekanizması (malzemeye bağlı ortalama gürültü düşürme katsayılarının tanımlanması). Uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Ses yutucu malzemeler tanım ve sınıflandırılması, Uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Gürültü-sinyal ilişkisinin mekanda değerlendirilmesi. Uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 04:00