Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | ICM204 |
Ad | Mekan Bilgisi ve Uygulaması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FEHİME YEŞİM GÜRANİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FEHİME YEŞİM GÜRANİ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İnsan, mekan ve mobilya ilişkilerini de kapsayan 3 Boyutlu mekan anlayışının kavranması.
Dersin İçeriği
Mekan olgusu, İç mekanı oluşturan temel elemanlar, mekan-biçim ilişkisi (yüzey, hacim, oran-orantı, v.b.), iç mekan- dış mekan ilişkisi, mobilya, malzeme, renk, doku
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ching, F. İç Mekan Tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi
Notlar
Brooker, G. Stone, S., İç Mekan Tasarımı Nedir, Yapı Endüstri Merkezi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersin sonunda öğrenci; mekan tasarımı kavramının ögelerini tanır. |
ÖÇ02 | İç mekanlarda, İnsan eylemlerini ve bu eylemlere yönelik alanların tasarlanması becerisini kazanır |
ÖÇ03 | Mekanı kullanacak kullanıcı profiline göre işlev şeması oluşturma becerisi edinir. |
ÖÇ04 | Kullanıcı gereksinimlerinin mekan tasarımı üzerine etkisini fark eder. |
ÖÇ05 | Farklı işlevlere sahip mekanlarda insan-mobilya etkileşiminin önemini fark eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı Amacı, değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. | Ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Konut iç mekan tasarımı. örnek sunumu 1 | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Konut iç mekan tasarımı. örnek sunumu 2 | Eskiz hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Eğitim yapıları iç mekan tasarımı.örnek sunumu 1 | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Eğitim yapıları iç mekan tasarımı. örnek sunumu 2 | Eskiz hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Ofis Binaları iç mekan tasarımı.örnek sunumu 1 | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Ofis Binaları iç mekan tasarımı. örnek sunumu 2 | Eskiz hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Eskiz sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Ticari amaçlı sergileme mekanları -mağaza, dükkan | Eskiz hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Yemek yeme mekanları -restoran, cafe | Eskiz hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Konaklama mekanları. | Eskiz hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Kültür merkezi, kongre merkezi, konferans salonları. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Kültür merkezi örnekleri | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Gösteri yapıları iç mekan tasarımı-tiyatro, sinema, konser salonları, | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Gösteri Yapıları, iç mekan tasarımı örnekleri | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |