ICM204 Mekan Bilgisi ve Uygulaması

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK PR.
Kod ICM204
Ad Mekan Bilgisi ve Uygulaması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FEHİME YEŞİM GÜRANİ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. FEHİME YEŞİM GÜRANİ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İnsan, mekan ve mobilya ilişkilerini de kapsayan 3 Boyutlu mekan anlayışının kavranması.

Dersin İçeriği

Mekan olgusu, İç mekanı oluşturan temel elemanlar, mekan-biçim ilişkisi (yüzey, hacim, oran-orantı, v.b.), iç mekan- dış mekan ilişkisi, mobilya, malzeme, renk, doku

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ching, F. İç Mekan Tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi

Notlar

Brooker, G. Stone, S., İç Mekan Tasarımı Nedir, Yapı Endüstri Merkezi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersin sonunda öğrenci; mekan tasarımı kavramının ögelerini tanır.
ÖÇ02 İç mekanlarda, İnsan eylemlerini ve bu eylemlere yönelik alanların tasarlanması becerisini kazanır
ÖÇ03 Mekanı kullanacak kullanıcı profiline göre işlev şeması oluşturma becerisi edinir.
ÖÇ04 Kullanıcı gereksinimlerinin mekan tasarımı üzerine etkisini fark eder.
ÖÇ05 Farklı işlevlere sahip mekanlarda insan-mobilya etkileşiminin önemini fark eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı Amacı, değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. Ders bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Konut iç mekan tasarımı. örnek sunumu 1 Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
3 Konut iç mekan tasarımı. örnek sunumu 2 Eskiz hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
4 Eğitim yapıları iç mekan tasarımı.örnek sunumu 1 Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 Eğitim yapıları iç mekan tasarımı. örnek sunumu 2 Eskiz hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Ofis Binaları iç mekan tasarımı.örnek sunumu 1 Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 Ofis Binaları iç mekan tasarımı. örnek sunumu 2 Eskiz hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Eskiz sınavı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Ticari amaçlı sergileme mekanları -mağaza, dükkan Eskiz hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 Yemek yeme mekanları -restoran, cafe Eskiz hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Konaklama mekanları. Eskiz hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Kültür merkezi, kongre merkezi, konferans salonları. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Kültür merkezi örnekleri Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Gösteri yapıları iç mekan tasarımı-tiyatro, sinema, konser salonları, Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Gösteri Yapıları, iç mekan tasarımı örnekleri Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 0 0
1. Yıl Sonu Sınavı - 100
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 04:00