IMS319 Mekan Kuram ve Çözümlemesi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK PR.
Kod IMS319
Ad Mekan Kuram ve Çözümlemesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

20. yüzyıl iç mekan, tasarım ve mobilya ilişkilerinin irdelenmesi, analiz ve senteze ulaşılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

20.yüzılda Mekan Tasarımı, kabuk- mekan-tasarım ilişkisi içinde ele alınmaktadır. Karşılaştırmalı olarak örneklerle anlatılmaktadır. Öğrenci tarafından iki ayrı işleve ilişkin mekan tasarımlarını ele alan ödev hazırlanacak ve sunulacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Charlotte and Peter Fiell, Design of the 20h Century, Taschen, *** Kathryn B. Hiesinger and George H. Marcus, Landmarks of Twentieth-Century Design: An Illustrated Handbook, 1995. *** Oya Boyla, Mobilya Tarihi, 2012. *** Oya Boyla, Mobilya, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt II, 1997.

Notlar

İç mekan tasarımı ile ilgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mekan çözümlemesi yapar
ÖÇ02 İç mekan tasarım uygulamalarını eleştirel olarak değerlendirir.
ÖÇ03 Mekansal tasarımın farklı örneklerini betimler.
ÖÇ04 İç mimari tasarımı oluşturan maddi ve düşünsel arkaplanın önemini tanımlar.
ÖÇ05 mekan kimliği kavramını örneklerle anlatır
ÖÇ06 mekanda "anlam" sorunsalını tanımlar
ÖÇ07 aynı konuda yapılmış farklı iç mekan tasarımı örneklerindeki çeşitliliğin zenginliğini araştırır ve sunar
ÖÇ08 mekan çözümlemesi yaparken teknik ve yapısal teknikleri, estetik değerleri kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mekan tasarımında temel kavramlar ve terimler ilk ders için ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 20. yüzyıl mimarlığının ortaya çıkışını hazırlayan ortam, konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Mimari ve İç mimari tasarımda belli başlı akımlar konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Modernizm, Bauhaus, Destijl, Art Nouveau etkileşim ve ayrışma konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Gaudi tasarım anlayışı ve uygulamaları. okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
6 Le Corbusier, Frank Lloyd Wright ve Mies van der Rohe'nin tasarım anlayışı ve tasarım anlayışı ve uygulamaları. Ödev sunumları okuma, sunum ödevi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Modernizm ve sonrası, çağdaş tasarım yaklaşımları ilgili makale okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav sınav için çalışma- ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dekonstrüktivist mekanlar, Frank Ghery ve Zaha Hadid'in tasarım anlayışı. Ödev sunumları okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
10 yeşil bina tasarımı ilkeleri, yeşil bina örnekleri, ödev sunumları okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Farklı mekansal çözümleriyle dünyadaki havaalanı mekanlarının incelenmesi. Ödev sunumları okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 farklı mekansal çözümleriyle dünyadaki metro istasyonlarının incelenmesi, ödev sunumları okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
13 İç mekan tasarımı nesnesi olarak oteller ve otel odalarının incelenmesi. Ödev sunumları okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 İç mekan tasarımı nesnesi olarak ofislerin incelenmesi. Ödev sunumları okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Ödev sunumları ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 84
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,36
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.03.2025 01:43