Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS319 |
Ad | Mekan Kuram ve Çözümlemesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
20. yüzyıl iç mekan, tasarım ve mobilya ilişkilerinin irdelenmesi, analiz ve senteze ulaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
20.yüzılda Mekan Tasarımı, kabuk- mekan-tasarım ilişkisi içinde ele alınmaktadır. Karşılaştırmalı olarak örneklerle anlatılmaktadır. Öğrenci tarafından iki ayrı işleve ilişkin mekan tasarımlarını ele alan ödev hazırlanacak ve sunulacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Charlotte and Peter Fiell, Design of the 20h Century, Taschen, *** Kathryn B. Hiesinger and George H. Marcus, Landmarks of Twentieth-Century Design: An Illustrated Handbook, 1995. *** Oya Boyla, Mobilya Tarihi, 2012. *** Oya Boyla, Mobilya, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt II, 1997.
Notlar
İç mekan tasarımı ile ilgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mekan çözümlemesi yapar |
ÖÇ02 | İç mekan tasarım uygulamalarını eleştirel olarak değerlendirir. |
ÖÇ03 | Mekansal tasarımın farklı örneklerini betimler. |
ÖÇ04 | İç mimari tasarımı oluşturan maddi ve düşünsel arkaplanın önemini tanımlar. |
ÖÇ05 | mekan kimliği kavramını örneklerle anlatır |
ÖÇ06 | mekanda "anlam" sorunsalını tanımlar |
ÖÇ07 | aynı konuda yapılmış farklı iç mekan tasarımı örneklerindeki çeşitliliğin zenginliğini araştırır ve sunar |
ÖÇ08 | mekan çözümlemesi yaparken teknik ve yapısal teknikleri, estetik değerleri kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mekan tasarımında temel kavramlar ve terimler | ilk ders için ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | 20. yüzyıl mimarlığının ortaya çıkışını hazırlayan ortam, | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Mimari ve İç mimari tasarımda belli başlı akımlar | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Modernizm, Bauhaus, Destijl, Art Nouveau etkileşim ve ayrışma | konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Gaudi tasarım anlayışı ve uygulamaları. | okuma, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
6 | Le Corbusier, Frank Lloyd Wright ve Mies van der Rohe'nin tasarım anlayışı ve tasarım anlayışı ve uygulamaları. Ödev sunumları | okuma, sunum ödevi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Modernizm ve sonrası, çağdaş tasarım yaklaşımları | ilgili makale okuma, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | sınav için çalışma- ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Dekonstrüktivist mekanlar, Frank Ghery ve Zaha Hadid'in tasarım anlayışı. Ödev sunumları | okuma, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
10 | yeşil bina tasarımı ilkeleri, yeşil bina örnekleri, ödev sunumları | okuma, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Farklı mekansal çözümleriyle dünyadaki havaalanı mekanlarının incelenmesi. Ödev sunumları | okuma, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | farklı mekansal çözümleriyle dünyadaki metro istasyonlarının incelenmesi, ödev sunumları | okuma, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
13 | İç mekan tasarımı nesnesi olarak oteller ve otel odalarının incelenmesi. Ödev sunumları | okuma, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | İç mekan tasarımı nesnesi olarak ofislerin incelenmesi. Ödev sunumları | okuma, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Ödev sunumları | ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,36 | ||
AKTS | 3 AKTS |