Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS321 |
Ad | İç Mekanda Tekstil |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dr. HANDE BİLVAR
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin iç mekan tasarımlarında kullanacağı tefriş elemanlarıyla, perde, pano v.s. gibi örtü malzemelerinde kullanılan kumaşlar, bunların renk, malzeme, dokuma ve yapısal özellikleri hakkında bilgi sahibi olmasının sağlanması.
Dersin İçeriği
İç mimaride tasarım ve dekorasyon elementleriyle prensiplerinin bir sentezi yapılarak, özelliklerinin ve fonksiyonlarının mekanların mimarisiyle, estetik ve işlevsel açıdan uygun bir şekilde bütünleşmeleri. İç mekan tekstillerinin teknik ve işlevsel özellikleri ve doğru kullanımları. Özel hazırlanmış PPS sunumlar eşliğinde anlatımlar.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Ders anlatımı sırasında gösterilen slaytlar mevcuttur.
Notlar
İlgili makaleler ve internet kaynakları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | iç mimarlık alanında kullanılan kumaşların, görsel etkileri ve yapısal özelliklerini bilerek tasarım yapar. |
ÖÇ02 | İç mekan tekstillerinde renk ve desen uygulamalarını yorumlar. |
ÖÇ03 | İç mekan tekstillerinde elyaf özelliklerini bilir. |
ÖÇ04 | iç mimarlık alanında kullanılan kumaşların, görsel etkileri ve yapısal özelliklerini bilerek uygulama ve üretim çalışmaları yapar. |
ÖÇ05 | İç mekân tekstilleri ile ilgili kumaş bilgilerinin teknik okuma becerisini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışmak. Tasarım elementlerine ve birbirleri ile olan ilişkiye genel bakış. Başarılı bir iç mekan tasarımı ve uygulaması için dikkat edilecek genel noktalar. | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Tekstilin tanımı, yapısal ve teknik özelliklerinin anlatımı. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
3 | İç mekan tekstilinde kullanılan kumaşların yapısal özellikleri, kullanım alanlarına göre sınıflandırılması. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Tekstil elyaf bilgisine giriş. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Tekstil elyaf bilgisi-hayvansal elyaflar | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Tekstil elyaf bilgisi-hayvansal elyaflar 2 | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Tekstil elyaf bilgisi-bitkisel elyaflar 3 | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tekstil elyaf bilgisi-bitkisel elyaflar | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Tekstil elyaf bilgisi-Madensel elyaflar | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
11 | İç mekan Tekstil konstrüksiyon bilgisi. dokuma/örme kumaş | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
12 | İç mekan tekstillerinde Baskı üretim yöntemleri | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
13 | İç mekan tekstillerinde Halı üretim yöntemleri | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
14 | İç mekan tasarımında tekstil kullanımı | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
15 | İç mekan tasarımında tekstil kullanımı 2 | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |