Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | ICM301 |
Ad | İç Mimari Proje 3 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş. Gör. Makbule Berfin BÜKER (Güz) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öznur YELEKÇİ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Aybatu SAĞIR (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin konsept oluşturma ve iç mekan tasarımı yapabilme becerisi kazanması, ayrıca bir mekanı yeni bir işlev doğrultusunda yeniden tasarlayabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Mobilya-malzeme-renk-doku ilişkisi. İç mekan tasarım elemanlarının analizi.
Dersin Ön Koşulu
ICM 202 İç Mimari Proje 2
Kaynaklar
Ching, F. D. K. (2019). Mimarlık: Biçim, Mekân ve Düzen (G. Aydın, Çev.). Nobel Akademik Yayıncılık. Brooker, G., & Stone, S. (2011). İç mekân tasarımı nedir? (Z. Y. Halu, Çev.). Yapı-Endüstri Merkezi.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç mekan tasarım konseptini ifade eder. |
ÖÇ02 | İç mekan tasarım sürecini eskizlerle ifade eder. |
ÖÇ03 | Proje konusunun gerektirdiği verileri saptar ve düzenler. |
ÖÇ04 | İç mekan tasarımına etken faktörleri analiz eder. |
ÖÇ05 | Bir mekanı yeni bir işlev doğrultusunda tasarlar. |
ÖÇ06 | İç mekan tasarımınında Renk-malzeme ve doku kararlarını ifade eder. |
ÖÇ07 | Tasarımın görünür veya görünmez elemanlarını düzenler. |
ÖÇ08 | Güncel ve geleceğe dair çözümler önerir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında bilgi verilmesi.Dönem proje konusunun verilmesi | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Araştırma sunumlarının değerlendirilmesi. | Çalışma konusuna örnek Projeler hakkında araştırma, İhtiyaç Listesi alternatifleri geliştirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kavramsal yaklaşımın ve tasarım fikrinin belirlenmesi. | Çalışma konusuna örnek Projeler hakkında araştırma, İhtiyaç Listesi alternatifleri geliştirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Proje konseptinin belirlenmesi. | Mekan Organizasyon etüdlerinin yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İç mekan projesi jüri değerlendirme. | İç Mimari projenin sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri. | Mekan Organizasyon etüdlerinin yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | 1/20 ölçeğinde proje kritikleri. | İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | İç mekan projesi jüri değerlendirme 2 | İç mimari projenin sunum hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
9 | 1/20 ölçeğinde projenin işlevsel kritikleri. | İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | 1/20 ölçeğinde projenin malzeme kritikleri. | İç Mekan etüdleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | 1/10 ölçeğinde projenin işlevsel kritikleri. | İç Mekan etüdleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | İç mekan projesi jüri değerlendirme 3. | İç Mimari projenin sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | 1/20 ölçeğinde projenin malzeme, renk kritikleri. | İç Mekan etüdleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | 1/20 ölçeğinde projenin doku kritikleri. | İç Mekan etüdleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sunuş tekniklerinin tartışılması, stüdyo kritikleri. | İç Mekan etüdleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İç mimari projenin sunum hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İç mimari projenin sunum hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 7 | 98 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,04 | ||
AKTS | 7 AKTS |