ICM301 İç Mimari Proje 3

7 AKTS - 3-4 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK PR.
Kod ICM301
Ad İç Mimari Proje 3
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş. Gör. Makbule Berfin BÜKER (Güz) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Öznur YELEKÇİ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Aybatu SAĞIR (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin konsept oluşturma ve iç mekan tasarımı yapabilme becerisi kazanması, ayrıca bir mekanı yeni bir işlev doğrultusunda yeniden tasarlayabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Mobilya-malzeme-renk-doku ilişkisi. İç mekan tasarım elemanlarının analizi.

Dersin Ön Koşulu

ICM 202 İç Mimari Proje 2

Kaynaklar

Ching, F. D. K. (2019). Mimarlık: Biçim, Mekân ve Düzen (G. Aydın, Çev.). Nobel Akademik Yayıncılık. Brooker, G., & Stone, S. (2011). İç mekân tasarımı nedir? (Z. Y. Halu, Çev.). Yapı-Endüstri Merkezi.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç mekan tasarım konseptini ifade eder.
ÖÇ02 İç mekan tasarım sürecini eskizlerle ifade eder.
ÖÇ03 Proje konusunun gerektirdiği verileri saptar ve düzenler.
ÖÇ04 İç mekan tasarımına etken faktörleri analiz eder.
ÖÇ05 Bir mekanı yeni bir işlev doğrultusunda tasarlar.
ÖÇ06 İç mekan tasarımınında Renk-malzeme ve doku kararlarını ifade eder.
ÖÇ07 Tasarımın görünür veya görünmez elemanlarını düzenler.
ÖÇ08 Güncel ve geleceğe dair çözümler önerir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında bilgi verilmesi.Dönem proje konusunun verilmesi Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Araştırma sunumlarının değerlendirilmesi. Çalışma konusuna örnek Projeler hakkında araştırma, İhtiyaç Listesi alternatifleri geliştirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kavramsal yaklaşımın ve tasarım fikrinin belirlenmesi. Çalışma konusuna örnek Projeler hakkında araştırma, İhtiyaç Listesi alternatifleri geliştirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Proje konseptinin belirlenmesi. Mekan Organizasyon etüdlerinin yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 İç mekan projesi jüri değerlendirme. İç Mimari projenin sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 1/50 ölçeğinde proje kritikleri. Mekan Organizasyon etüdlerinin yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 1/20 ölçeğinde proje kritikleri. İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 İç mekan projesi jüri değerlendirme 2 İç mimari projenin sunum hazırlığı. Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
9 1/20 ölçeğinde projenin işlevsel kritikleri. İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 1/20 ölçeğinde projenin malzeme kritikleri. İç Mekan etüdleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 1/10 ölçeğinde projenin işlevsel kritikleri. İç Mekan etüdleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 İç mekan projesi jüri değerlendirme 3. İç Mimari projenin sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 1/20 ölçeğinde projenin malzeme, renk kritikleri. İç Mekan etüdleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 1/20 ölçeğinde projenin doku kritikleri. İç Mekan etüdleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Sunuş tekniklerinin tartışılması, stüdyo kritikleri. İç Mekan etüdleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İç mimari projenin sunum hazırlığı. Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İç mimari projenin sunum hazırlığı. Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 0 0
1. Yıl Sonu Sınavı - 100
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 7 98
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 176
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,04
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 04:04