Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | ICS303 |
Ad | Atölye Stajı (22 İş Günü) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin staj yaptığı atölyede iç mimari proje aşamalarında yer alacak mobilyaların üretim süreçlerini ve detay uygulamalarını yerinde gözlemleyerek ve uygulayarak öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İç mekan elemanlarının (mobilya, hareketli, sabit ve geçici iç mekan öğeleri, mutfak-banyo gibi sistemler) aydınlatma, akustik vb. uygulamaların çözümlemeleri, tasarımın üretimi, sunumu ve montajı, iç mekan projelerine ilişkin fiziksel, boyutsal, modüler, ekonomik, estetik ve sosyal açılardan uyum sağlayan elemanların üretimi ve pazarlanması.
Dersin Ön Koşulu
Staj yapabilmek için en az 4 yarıyıl eğitim almış olmak gereklidir
Kaynaklar
Demirarslan, D., (2022), Mobilya ve Tasarım, EFE AKADEMİ YAYINLARI, Turkey. FIELL, Ch., (2020), Design of the 20th Century, publisher: Taschen GmbH. BIZLEY, G., (2008), Architecture in Detail II, Publisher: Architectural Press.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir tasarımın üretim sürecini değerlendirir. |
ÖÇ02 | Tasarım sorunlarını çözer. |
ÖÇ03 | Üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmını uygular. |
ÖÇ04 | Ekip çalışma becerisini kazanır. |
ÖÇ05 | Mobilya birleşim detaylarını ayırt eder. |
ÖÇ06 | Mobilya tasarımına uygun malzeme seçer. |
ÖÇ07 | İmalat için gerekli makine ve ekipmanları tanır. |
ÖÇ08 | Üretim aşamasında oluşabilecek hataları öngörerek önlem alır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1 Staj yapılan kurumun belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleki uygulamalar. | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 2 Staj yapılan kurumun belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleki uygulamalar. | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 3 Staj yapılan kurumun belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleki uygulamalar. | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | 4 Staj yapılan kurumun belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleki uygulamalar. | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 5 Staj yapılan kurumun belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleki uygulamalar. | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 6 Staj yapılan kurumun belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleki uygulamalar. | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 7 Staj yapılan kurumun belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleki uygulamalar. | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Genel değerlendirme | Staj dosyası ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | 9 Staj yapılan kurumun belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleki uygulamalar. | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 10 Staj yapılan kurumun belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleki uygulamalar. | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
11 | 11 Staj yapılan kurumun belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleki uygulamalar. | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 12 Staj yapılan kurumun belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleki uygulamalar. | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 13 Staj yapılan kurumun belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleki uygulamalar. | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 14 Staj yapılan kurumun belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleki uygulamalar. | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Staj yapılan kurumun belirlediği iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde yapılan mesleki uygulamalar. | Atölye uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Staj dosyası teslimi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Staj dosyası teslimi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |