Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS307 |
Ad | Mobilyada Malzeme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı mobilya tasarım sürecinde biçim verme, strüktür oluşturma ve yüzey zenginleştirmede malzeme özellikleri konularında bilgi ve becerileri geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Mobilya tasarımında, ahşap, metal, cam, taş, plastik malzeme özellikleri ve biçimlendirme yöntemlerinin irdelenmesi. Malzemenin-mobilya-üretim yöntemi ilişkisinin mobilya tasarımına etkisinin mevcut tasarımlar üzerinden değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Nuran Yener, Özelikten Biçime, 2000, Profesörlük Çalışması.
Notlar
İnternet Kaynakları ve kişisel fotoğraf arşivi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersin sonunda öğrenciler, mobilya tasarımında farklı malzeme özelliklerini kullanabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Malzeme özelliklerinin mobilya tasarımına etkisini kavrar. |
ÖÇ03 | Biçimlendirme yöntemlerinin mobilya tasarımına etkisini kavrar. |
ÖÇ04 | Malzemenin biçimlendirme özelliklerini yorumlar. |
ÖÇ05 | Malzeme-mobilya-üretim yöntemi ilişkisini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.Mobilya Tasarım sürecinde Malzeme. | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Mobilya Tasarım Sürecinde Doğal Ahşap Malzeme Özellikleri ve Biçimlendirme Yöntemleri. | Konu hakkında araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Benzetim |
3 | Doğal Ahşap ile tasarlanan mobilya örneklerinin analizi. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Mobilya Tasarım Sürecinde Yapay Ahşap Malzeme Özellikleri ve Biçimlendirme Yöntemleri. | Konu hakkında araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Yapay Ahşap ile tasarlanan mobilya örneklerinin analizi. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Mobilya Tasarım Sürecinde Metal Malzeme Özellikleri ve Biçimlendirme Yöntemleri. | Konu hakkında araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Metal ile tasarlanan mobilya örneklerinin analizi. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ödev teslim hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | Mobilya Tasarım Sürecinde Cam Malzeme Özellikleri ve Biçimlendirme Yöntemleri. | Konu hakkında araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Cam ile tasarlanan mobilya örneklerinin analizi. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Mobilya Tasarım Sürecinde Doğal ve Yapay Taş Malzeme Özellikleri ve Biçimlendirme Yöntemleri. | Konu hakkında araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Doğal ve Yapay Taş Malzeme ile tasarlanan mobilya örneklerinin analizi. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Mobilya Tasarım Sürecinde Plastik Malzeme Özellikleri ve Biçimlendirme Yöntemleri. | Konu hakkında araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Plastik malzeme ile tasarlanan mobilya örneklerinin analizi. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Dönem Çalışmaları Olarak Seçilen Malzemelerin Değerlendirilmesi. | Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslim hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslim hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |