Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS309 |
Ad | Deprem Sürecinde İç Mekanda Yapısal Olmayan Elemanlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Deprem sürecinde iç mekanda yapısal olmayan elemanların riskleri konusunda farkındalık oluşturmak. İç mekanda yapısal olmayan elemanların tanımlayarak, bunlara ilişkin riskleri bilmek ve önlemler almak. Gerçek mekanlar için iyileştirme amacıyla tasarım önerisi hazırlamak. Yapısal olmayan elemanlar açısından riski azaltılmış mekan tasarlamak.
Dersin İçeriği
Seçilen mekanda deprem tehdit, risk ve önlemlerin belirlenmesi, deprem sürecinde iç mekanda yapısal ve yapısal olmayan elemanların tanımlanması, deprem bilincine yönelik eğitim verilmesi. Pencere ve kapı, duvar ve asma tavan, iç kaplama ve merdiven, mobilya ve aksesuarlar, aydınlatma elemanı, ekipmanlar ve asansör modüllerine ait tehlike, risk ve önlemler. Dezavantajlı gruplar için güvenli mobilya tasarımı, deprem sürecinde yapısal olmayan elemanlar açısından riski azaltılmış mekan tasarımı.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Boğaziçi Üniversitesi, Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü.
Notlar
İnternet kaynakları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Deprem sürecinde iç mekanda yapısal olmayan elemanları tanımlar. |
ÖÇ02 | Deprem sürecinde iç mekanda yapısal olmayan elemanların risklerini kavrar. |
ÖÇ03 | Deprem sürecinde yapısal olmayan elemanlar açısından riski azaltılmış mekan tasarlar. |
ÖÇ04 | Deprem sürecinde dezavantajlı gruplar için güvenli mobilya özelliklerini yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı (Başarı testi ve uygulama ödevi için ekipmanların istenmesi) | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Öğrencilerin Farkındalıklarının belirlenmesi; Başarı Testinin ve Uygulama Çalışmasının Yapılması (Öğrencilerin Seçilen Mekanda Deprem Tehdit, Risk ve Önlemlerin Belirlemesi) | Konu hakkında hazırlık. Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Deprem Sürecinde İç Mekanda Yapısal ve Yapısal Olmayan Elemanların Tanımlanması, Dünya’da veTürkiye’de Deprem Deprem Bilincine Yönelik Eğitim Verilmesi (AFAD) | Konu hakkında hazırlık. Eskiz hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
4 | Pencere ve Kapı Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama | Konu hakkında hazırlık. Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İç Duvar ve Asma Tavan Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama | Konu hakkında hazırlık. Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İç Kaplama ve İç Merdiven Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama | Konu hakkında hazırlık.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Mobilya ve Aksesuarlar Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama | Konu hakkında hazırlık.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ödev teslim hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Aydınlatma Elemenı, Ekipmanlar ve Asansör Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama | Konu hakkında hazırlık.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dezavantajlı Gruplar için Güvenli Mobilya Tasarımı 1 | Konu hakkında hazırlık. Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dezavantajlı Gruplar için Güvenli Mobilya Tasarımı | Konu hakkında hazırlık. Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Deprem Bilincine Yönelik Eğitim Verilmesi (AKUT) | Konu hakkında hazırlık. Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Deprem Sürecinde Yapısal Olmayan Elemanlar Açısından Riski Azaltılmış Mekan Tasarımı 1 | Konu hakkında hazırlık. Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Deprem Sürecinde Yapısal Olmayan Elemanlar Açısından Riski Azaltılmış Mekan Tasarımı 2 | Konu hakkında hazırlık.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Deprem Sürecinde Yapısal Olmayan Elemanlar Açısından Riski Azaltılmış Mekan Tasarımı 3 | Konu hakkında hazırlık. Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslim hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslim hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |