Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS314 |
Ad | Tasarımda İnovasyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Emre PINAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Emre PINAR
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere tasarım alanında inovasyon ve ilgili süreçlerinin yönetimi öğretmek ve bu öğrenme sürecini gerçek hayattan örnekler alarak interaktif şekilde pekiştirmektir. Ayrıca yapay zeka gibi yenilikçi yaklaşımları tartışarak tasarımda günceli yakalamaktır.
Dersin İçeriği
İnovasyon olgusunun tasarım dünyasında ifade edilme, tanımlanma ve tasarım sürecine entegrasyon sürecinin aktarılması, ilgili kavramların tasarım sürecindeki yerinin ve kullanım metodolojisinin çeşitli etkinlikler üzerinden tartışılması, yapay zeka, biyomimetik, hesaplamalı tasarım gibi inovatif tasarım yaklaşımlarının örnek çalışmalar ile aktarılması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Yaratıcı Tasarımın Temelleri (2013). Gavin Ambrose & Paul Harris.
Notlar
İlgili yayınlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnovasyon kavramının tasarım sürecindeki yerini kavrar. |
ÖÇ02 | İnovatif düşünme sistematiğini tasarım etkinliklerinde uygular. |
ÖÇ03 | Tasarımda inovasyon süreçlerini yönetir. |
ÖÇ04 | İnovasyon süreci ile ilgili sorunları tanımlar. |
ÖÇ05 | İnovasyon/yenilik sürecinde ortaya çıkan problem ve engelleri listeler. |
ÖÇ06 | Genel olarak tasarım problemlerini inovatif bir yaklaşım ile analiz eder ve yenilikçi yöntemler kullanarak en uygun çözümü bulur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi. | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tasarımda İnovasyon | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İnovasyon Süreci | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İnovasyon yönetimi ile ilgili temel kavramları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İnovasyon yönetimi ile ilgili temel kavramlar 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim |
6 | İnovasyon teorileri ve modelleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim |
7 | İnovasyon teorileri ve modelleri 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Yenilikçi tasarım yaklaşımları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim |
10 | Yenilikçi tasarım yaklaşımları 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yenilikçi tasarım yaklaşımları 3 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tasarım uygulamaları. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
13 | Tasarım uygulamaları 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
14 | Tasarım uygulamaları 3 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
15 | Tasarım uygulamaları 4 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Benzetim |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |