Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS318 |
Ad | Teknolojik Tekstiller |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dr. HANDE BİLVAR
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin iç mekan tasarımlarında kullanacağı tefriş elemanlarıyla, perde, pano v.s. gibi örtü malzemelerinde kullanılan kumaşlar, bunların renk, malzeme, dokuma ve yapısal özellikleri hakkında bilgi sahibi olmasının sağlanması.
Dersin İçeriği
Öğrencilere İç mekan tasarımında ev süsleme ve kendini ifade etmenin yanında, başta sağlık, güvenlik ve enformasyon alanlarında olmak üzere, başka hizmetler de sunabilen çok fonksiyonlu akıllı tekstil ürünlerinin tanıtılması.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Ders anlatımı sırasında gösterilen slaytlar mevcuttur.
Notlar
Makaleler ve internet kaynakları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tekstil sektöründeki tekolojik gelişmeleri yorumlar. |
ÖÇ02 | Teknolojik tekstillerin iç mekan tasarımındaki önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Günümüzde akıllı tekstil ürünlerini tanır. |
ÖÇ04 | Akıllı tekstilleri iç mekanda kullanma becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.19. uncu yüzyıl başlarında gelişmeye başlayan tekstil endüstrisi nanoteknoloji sayesinde yeni bir döneme girişi hakkında bilgi. | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Tekstil elyaf ve yapısal oluşum bilgilerinin aktarımı | Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Akıllı tekstillerin tanımı. | Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Isı özellikli akıllı tekstillerin örnekli anlatımı 1. | Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Anlatım |
5 | Işık özellikli tekstillerin örnekli anlatımı 2 | Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Yanmazlık özelliği olan tekstillerin örnekli anlatımı. | Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | anti-bakterial tekstillerin örnekli anlatımı. | Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Akıllı tekstillerin iç mekanda kullanımına yönelik öğrencilerin geliştirdikleri proje sunumu. | Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
10 | Akıllı tekstillerin iç mekanda kullanımına yönelik öğrencilerin geliştirdikleri proje sunumu 2 | Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Akıllı tekstillerin iç mekanda kullanımına yönelik öğrencilerin geliştirdikleri proje sunumu 3 | Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
12 | Akıllı tekstillerin iç mekanda kullanımına yönelik öğrencilerin geliştirdikleri proje sunumu 4 | Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
13 | Akıllı tekstillerin iç mekanda kullanımına yönelik öğrencilerin geliştirdikleri proje sunumu 5 | Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
14 | Akıllı tekstillerin iç mekanda kullanımına yönelik öğrencilerin geliştirdikleri proje sunumu 6 | Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
15 | Akıllı tekstillerin iç mekanda kullanımına yönelik öğrencilerin geliştirdikleri proje sunumu 7 | Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |