Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS312 |
Ad | Strüktür |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tüm dünyadaki binalarda kullanılan çeşitli strüktürler, belirli düzen ve belirli kriterler ile detaylı olarak sınıflandırılarak, net tanımları ile anlatılmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Strüktür sistemlerinin davranışı ve mimari tasarım ile ilişkisi çeşitli örnek çizimler ile açıklanarak ifade edilecektir. Böylece öğrenciler daha geniş bir perspektif içinde strüktürel fikirleri rahatlıkla algılıyabileceklerdir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
* ŞEN, N. (1990). Mimarlıkta Strüktür ve Strüktürel Kavramlar, Mühendislik-Mimarlık Fak.Basımevi, ISBN: 35656173, İzmir. * TÜRKÇÜ,H.Ç. (1990). Çağdaş Yapım ve Strüktür Sistemler 1, Mühendislik-Mimarlık Fak.Basımevi, ISBN: 35656199, İzmir. * ENGEL, H. (2000). Strüktür Sistemleri, Tasarım Yayın Grubu, ISBN: 9758051601, İstanbul. * SUNGUR, İ.İ. (2003). Taşıyıcı Sistemler ve Yapı Statiği, Birsen Yayınevi, ISBN: 9755113487, İstanbul. * CHING, F.D.K. (2008). Building Construction Illustrated, Wiley-Academy, ISBN: 0470087811, Amerika. * CHING, F.D.K., ONOUYE, B.S. (2009). Building Structures Illustrated, Wiley-Academy, ISBN: 0470187859, Amerika. * TÜRKÇÜ,H.Ç. (2009). Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, Birsen Yayınevi, ISBN: 9755113487, İstanbul.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Strüktür sistemlerinin taşıyıcı sistem ilkelerini, sistem bileşen ve malzemelerini ve yapım sistemlerini kavrar. |
ÖÇ02 | Strüktür sistemini geçilen açıklık ile ilişkilendirir. |
ÖÇ03 | Plan geometrisi ve strüktür geometrisi ilişkisini kurar. |
ÖÇ04 | Mimari tasarıma en uygun strüktür türünü ve strüktürel formu tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sistematiklerin önemi ve işlevi. Mimari ve Strüktürel Tasarım. Konular / Kavramlar / İlişkiler / Kuvvetler. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Sistematiklerin sistem kriterleri. Araştırma / Organizasyon Şeması / Sınıflandırma. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Aktif Form Strüktür Sistemlerin tanımı özeti ve açıklıkları. Kablolu Strüktürler ve Tente Strüktürleri. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Aktif Form Strüktür Sistemlerde Hava Basınçlı Strüktürler. Kemerli Strüktürler; Füniküler Kemer, Kafes Kiriş. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Aktif Vektör Strüktür Sistemlerin tanımı özeti ve açıklıkları. Düz Kirişler, İletken Düz Kirişler, Kavisli Kirişler ve Uzay Kirişler. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Aktif Kesit Strüktür Sistemlerin tanımı özeti ve açıklıkları. Kiriş Strüktürleri ve Rijit İskelet Strüktürleri. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Aktif Kesit Strüktür Sistemlerde Kiriş Izgara Strüktürleri ve Levha Strüktürleri. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Aktif Yüzey Strüktür Sistemlerin tanımı özeti ve açıklıkları. Levha Strüktürleri. Katlanmış Levha Strüktürleri. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Aktif Yüzey Strüktür Sistemlerde Kabuk Strüktürleri; Silindirik Kabuklar, Kubbe Kabuklar, Eyer Kabuklar. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Aktif Yüksek Strüktür Sistemlerin tanımı özeti ve açıklıkları. Deformasyon ve Stabilizasyon. Düşey Yük Transfer Sistemleri. Tipik Strüktür Formlarının Örnekleri. Yükseltme Geometrileri. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Düşey Yük Transfer Sistemleri. Tipik Strüktür Formlarının Örnekleri. Yükseltme Geometrileri. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Karma Strüktür Sistemlerin tanımı ve potansiyeli. Süperpozisyon Sistemleri, Kuplaj Sistemleri. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Geometri Strüktür Formun Önemi ve İşlevi. Geometri ve Kuvvet Görüntüsü. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Geometri Strüktür Formda Düz Yüzeyler ve Katlamalar. Tek Eğimli Yüzeyler, Kubbe Yüzeyler, Eyer Yüzeyler. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |