Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | ICM318 |
Ad | Mobilya Tasarımı 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş. Gör. Emre PINAR (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Yağmur EKİCİ (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı farklı işlevlere sahip mobilya tasarımlarında sistematik biçim verme konularında kuramsal ve uygulamalı çalışmalar ile bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Mobilya tasarımında sistematik biçimlendirme. Farklı işlevlere sahip mobilya tasarımı uygulama çalışmaları. Mobilya tasarımlarının farklı ölçeklerde eskiz, maket ve teknik çizim kurallarına göre uygulama çalışmaları.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Kari Jormakka, Adım adım tasarım yöntemleri, YEM yayınevi, 2021
Notlar
İnternet kaynakları ve kişisel fotoğraf arşivi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mobilya tasarımında sistematik biçimlendirme ilkelerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Mobilya tasarımına ait taslakları plan, kesit ve görünüş olarak çizer. |
ÖÇ03 | Mobilya tasarımına ait maket ve perspektiflerini farklı ölçeklerde uygular. |
ÖÇ04 | Mobilya tasarımlarına ait sonuç ürünü 1/10 - 1/5 - ve 1/1 ölçeklerde çizer. |
ÖÇ05 | Belirlenen bir mobilya işlevine yönelik biçimlendirme ilkelerini analiz eder. |
ÖÇ06 | Mobilya tasarım sürecinin gelişimini eskizlerle uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mobilya Tasarımı 1 dersinin genel değerlendirmesi. | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Mobilya tasarımında sistematik biçimlendirme. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Farklı işlevlere sahip Mobilya Tasarım konularının verilmesi. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Mobilya Tasarım konusunun değerlendirilmesi. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Mobilya Tasarım konusunun değerlendirilmesi 2. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Mobilya Tasarım konusunun değerlendirilmesi 3. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Mobilya Tasarım konusunun değerlendirilmesi 4. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ödev teslim hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | 1/10 Ölçek tasarım kritikleri 1. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | 1/10 Ölçek tasarım kritikleri 2. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | 1/10 Ölçek tasarım kritikleri 3. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma |
12 | 1/5 Ölçek tasarım kritikleri. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Grup Çalışması |
13 | 1/1 Ölçek tasarım kritikleri. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Mobilya Tasarımlarının Değerlendirilmesi. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Mobilya Tasarımlarının Portfolyo Değerlendirmesi. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslim hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslim hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |