Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | ICM320 |
Ad | Tasarım Teorisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin kuramsal düşünme farkındalığı kazanması, tasarımın ne olduğunu ve tasarım düşüncesinin nasıl belirip biçimlendiğini neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde kavrayabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kuramın tarihsel gelişim perspektifi içinde tasarımın kavramsal boyutunun tanıtılması, mimaride biçimlendirme ve düşünce sistematiklerinin tanıtılması, tasarım süreçlerini harekete geçiren yaklaşımların ve yöntemlerinin tartışılması: mimarlık tarihdeki örnekler üzerinde yaratım esin kaynaklarının ve uyarıcılarının tanımlanması.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Jormakka, K. (2012). Adim Adim Tasarım Yöntemleri. Yayınevi Yapı Endüstri. Chimero, F. (2015). The shape of design. Lidwell, W. (2010). Universal Principles of Design/William Lidwell, Kritina Holden, Jill Butler. Rockport Publishers, 272, 272.
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mimarlık kavram ve kuramlarını tarihsel gelişimi içinde tanımlar. |
ÖÇ02 | Tasarım düşünce sistematiklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Kurgulayabilecek sorgulamalar yapar. |
ÖÇ04 | Tasarım yöntemlerini tartışır. |
ÖÇ05 | Tasarım düşüncesinin biçimlenme süreçlerini ifade eder. |
ÖÇ06 | Tasarım süreçlerini harekete geçiren yaklaşımları açıklar. |
ÖÇ07 | Tasarım yaklaşımlarını uygulayarak tasarlar. |
ÖÇ08 | Tasarımda neden sonuç ilişkilerini karşılaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel perspektif içinde bilimsel düşüncenin gelişimi ve kurama giriş. | Dersle ilgili genel bilgi araştırması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sanat ve tasarım kuramı, mimari düşüncenin tanımlanması. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tasarım ürünü olarak mekan - Mimarlık kavramalarına giriş: Yapılı çevre- kültürel çevre- Yaşam çevresi mekan sanatı. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Mimarlık kavramalarına giriş:İşlev ve biçim- Yapı -Yapım ve süreçleri. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Mimarlık kavramalarına giriş: Geleneksel ve modern mimarlık üzerine tartışmalar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
6 | Ulusal ve küresel tasarım ürünleri olarak mimarinin karşılaştırılması. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
7 | Mimari belleğimiz ve kültür üzerine tartışma. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yaratıcılığın temel bileşenleri. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Düşünce sistematikleri ile tasarım yöntemlerini tanımlama. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Tasarımda esinlenme ve biçimleniş: Metaforlar, analojik ve mimetik yaklaşımlar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Tasarım düşüncesinin biçimlenişinde: Doğa , matematik, müzik ve tipolojik yaklaşımlar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Tasarımda moire ve zip-a-tone etkiler. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Düzen-örüntü dili ve örgütleme. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Kendinden üreyen sistemler ve tasarımda evrim stratejisi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |