Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | ICM411 |
Ad | Estetik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin estetik kavramının tarihsel süreçte mimari, felsefi ve sanat tarihi bağlamında gelişimini kavrayabilmesi, sanatsal algısını geliştirebilmesi, ayrıca bir sanat eserine malzeme, işlev, içerik vb. açılardan yaklaşarak sanatsal ve kültürel duyarlılığını artırabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Temel kavramlar: Estetik, güzellik, sanat ve mimarlık. Estetik bilimi ve problem alanları, estetik doktrinler, çevresel estetik, algılamada Gestalt teorisi, mimarlıkta bir değerlendirme ölçütü olarak estetik, mimarlıkta hacimsel estetik, görsel denge. Algısal estetik, simgesel estetik, biçimsel estetik. Antik Çağ'dan günümüze estetik kuramları.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
YETKİN, S.K. (1972). Estetik Doktrinler ile Estetik ve Ana Sorunları, Bilgi Yayınları, ISBN:9789944341325, Ankara. TANSUĞ, S. (1993). Sanatın Sonundan Sonra, Remzi Kitabevi, ISBN:9789755395654, İstanbul. DOĞAN, M. H. (1998). Estetik, Dokuz Eylül Yayınları, ISBN:9789756981153, İzmir. BOLLA, P.D. (2006). Sanat ve Estetik, Ayrıntı Yayınları, ISBN:9755394648, İstanbul. ANTMEN, A. (2008). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, ISBN:9789755703848, İstanbul. JIMENEZ, M. (2008). Estetik Nedir, Doruk Yayınları, ISBN:9755534886, İstanbul. DANTO, A. C. (2010). Sanatın Sonundan Sonra, Çağdaş Sanat ve Tarihin Sınır Çizgisi, Ayrıntı Yayınları, ISBN:9789755395654, İstanbul. TUNALI, İ. (2010). Estetik Beğeni-Çağdaş Sanat Felsefesi Üstüne, Remzi Kitabevi, ISBN:9789751414045, İstanbul.
Notlar
İnternet kaynakları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Estetik kavramını tanımlar. |
ÖÇ02 | Tarihsel süreçte ortaya konulan estetik kuramlarının neler olduğunu açıklar. |
ÖÇ03 | Yapay güzellik ve doğal güzellik arasındaki ilişki ve farkların neler olduğunu ayırt eder. |
ÖÇ04 | Estetik duygunun gelişimini ve estetik duygunun sanat yapıtlarına nasıl yansıdığını tanımlar. |
ÖÇ05 | Seçilmiş sanat eserlerini form, üslup ve içerik bağlamında analiz eder. |
ÖÇ06 | Estetik ve güzellik kavramlarının farkını ayırt eder. |
ÖÇ07 | Bir esere karşı estetik yargı geliştirir. |
ÖÇ08 | Tasarımda estetik kaygı sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.Estetiğin tanımı, tarihçesi. | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası |
2 | Estetiğin temel ilkeleri-temel kavramlar. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Benzetim, Beyin Fırtınası |
3 | Estetiğin temel kavramları. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Estetik kuramları (Platon). | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Estetik kuramları (Aristoteles). | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası |
6 | Yunan-Roma estetiği. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Rol Oynama |
7 | İslam-Batı Ortaçağı estetiği. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Rönesans'ta estetik- Barok sanatı ve 17. yüzyılda estetik yaklaşımlar. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
10 | Aydınlanma çağı, estetik ve ötesi. Devrim ve Neo-Klasisizm. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Lessing-Kant- Hegel-Marx- Schopenhauer gibi düşünürlerin estetik kuramları ve sanat üzerinde etkileri. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Nietzsche- Adorno-Benjamin-Brecht-Heidegger gibi düşünürlerin estetik kuramları ve sanat üzerinde etkileri. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Endüstrileşme çağında sanatsal arayışlar ve estetik. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | 19. yüzyılın ikinci yarısında estetik ve sanat tartışmaları. 1960 sonrası ve günümüzde estetik anlayışı. Postmodernizim. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | 1960 sonrası ve günümüzde estetik anlayışı. Postmodernizim. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |