Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | ICM401 |
Ad | İç Mimari Proje 5 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 12 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Mustafa BAYIK (Güz) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Önerilen yapı tipi ve mekan işlevine işlerlik kazandıracak iç mimari program geliştirmeye yönelik araştırma ve analiz yapılması, program çerçevesinde kavramsal model yaratabilme, kurgulanan tasarım çözümlerini projelendirme yetkinliğinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Mimari tüm ölçeklerde tanımlı programlarının değerlendirilmesi ve bu programlara verilen konu kapsamında öneri iç mimari proje programı ile işlerlik kazandırılması, mekan ölçeğinden proje yaklaşımını belirleyen kavramsal modeller geliştirilmesi: fiziksel ve sosyal çevre ihtiyaçlarına cevap veren mekan kurgulaması ve bu kurgulama ile uygulama projesine yönelik tasarım kriterlerinin oluşturulması.
Dersin Ön Koşulu
İç Mimari Proje 4
Kaynaklar
İç Mimarlığın Temelleri (2014). Naomi House.
Notlar
Interior Design Practice (2010). Cindy Coleman. Konuya ilişkin tüm internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç mimari projenin uygulama süreçleri ile birlikteliğini sağlayan tüm tasarım aşamalarını yürütür. |
ÖÇ02 | Tasarım kararları almaya yönelik mesleki koordinasyon sağlar ve yürütür. |
ÖÇ03 | İç mekan tasarımında ihtiyaç programını kurgular |
ÖÇ04 | kavramsal modellere dayanan iç mekan tasarım yaklaşımı geliştirir |
ÖÇ05 | Hazırladığı iç mimari projeyi mesleki ortamlarda sunar ve tartışır |
ÖÇ06 | estetik ve işlevsel mekanlar tasarlar |
ÖÇ07 | tanımlanan özel mekansal tasarım problemleri üzerinde teorik yaklaşımla çözüm geliştirir |
ÖÇ08 | Derste edindiği analitik bilgi ve becerileri tasarım projelerinde uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi. Proje konusunun açıklanması, Konu ile ilgili Mimari / Rölöve vd. Projelerin öğrencilere dağıtılması. | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | öğrenciler tarafından İç Mimari tasarım projesi ile ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların sunumu. Çalışma konularının tartışılması | uygulanmış örneklerin araştırılması, Proje konusunun analizi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | teknik gezi. ders kapsamında öğrencilerin hazırlayacakları iç mekan tasarım projesinin konusu ile ilgili örneklerin görülmesi, proje konusu yerin incelenmesi | Proje çalışmalarına giriş. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Anlatım |
4 | Öğrenciler tarafından araştırdıkları proje örneklerinin sunumu; Önerdikleri ihtiyaç listelerinin tartışılması. | uygulanmış örneklerin araştırılması, Proje çalışmalarına giriş | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
5 | bireysel Mekan Organizasyonu çalışmalarının tartışılması ve değerlendirilmesi 1. | İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım |
6 | bireysel mekan organizasyonu çalışmalarının tartışılması ve değerlendirilmesi 2. | Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
7 | bireysel mekan organizasyonu çalışmalarının tartışılması ve değerlendirilmesi 3. iç mekan tasarımının geliştirilmesi | Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası |
8 | Jüri Değerlendirmesi | proje sunumu için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
9 | Tasarım kararlarına uygun projelerin geliştirilmesi için eleştirel değerlendirme 1. | Proje etüdleri, mekanların üç boyutlu ifadesi için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası |
10 | Tasarım kararlarına uygun projelerin geliştirilmesi için eleştirel değerlendirme 2 | Proje etüdleri, mekanların üç boyutlu ifadesi için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tasarım kararlarına uygun projelerin geliştirilmesi için eleştirel değerlendirme | Proje etüdleri, mekanların üç boyutlu ifadesi için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Problem Çözme |
12 | Olgunlaşan bireysel projelerin geliştirilmesi için eleştirel değerlendirme | Proje çizimlerinin 1/50 ve 1/20 ölçeklerde hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
13 | Olgunlaşan bireysel projelerin geliştirilmesi için eleştirel değerlendirme 2. | Proje etüdleri, mekanların üç boyutlu ifadesi için çalışma, Projenin sunum çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
14 | Olgunlaşan bireysel tasarım projelerinin değerlendirilmesi, Detay niteliğindeki tercihlerin kontrolü | Malzeme, mobilya karar paftalarının hazırlanması; mekanların üç boyutlu ifadesi; Projenin sunum çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Anlatım |
15 | Sunum paftaları üzerinde görüşme. Olgunlaşan bireysel tasarım projelerinin değerlendirilmesi, Detay niteliğindeki tercihlerin kontrolü | Malzeme, mobilya karar paftalarının hazırlanması; mekanların üç boyutlu ifadesi; Projenin sunum çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje sunumu için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje sunumu için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 9 | 126 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 296 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 11,84 | ||
AKTS | 12 AKTS |