Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS445 |
Ad | Teknoloji ve Tasarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Son yüzyılda oluşan iç mekan ve mobilya tasarım anlayışlarının karşılaştırılması.
Dersin İçeriği
Son yüzyılda oluşan iç mekan ve mobilya tasarım anlayışlarının mekanlara yansıması, yorumlanması ve karşılaştırılması. Çağdaş mimarlık akımlarının, temel ilkelerin hatırlatılması. Günümüzdeki uygulamalar, tartışma.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
* KUBAT, A. S., ÇİMEN, B., JENCKS, C., KORTAN, E., YURTSEVER, H., DOSTOĞLU, N. T., NUR, E., OSTERTAG, R. (1996). Mimari Akımlar 2, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları/ Yapı'dan Seçmeler Dizisi, ISBN:9789757438367, İstanbul. * GIESELMANN, R., BATUR, A., NASHCHOKINA, M., KORTAN, E., TÜMER, G., ONAT, E., GODOLI, E., HASOL, D., SEMA, A. (1996). Mimari Akımlar 1, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları/ Yapı'dan Seçmeler Dizisi, ISBN: 9789757438359, İstanbul.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersin sonunda öğrenciler mekan tasarlar. |
ÖÇ02 | Çağdaş mimarlık akımlarını bilgisayar ortamında yorumlar. |
ÖÇ03 | Mobilya tasarım anlayışlarının mekanlara yansıtır. |
ÖÇ04 | Mimari çizim standartlarında ölçülendirme yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş mimarlık akımlarının, temel ilkelerin hatırlatılması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
2 | Art Neouveau-Modern Style-Jugendstill mekanlar ve yorumu. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
3 | Chicago Okulu, mekanları ve yorumu. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
4 | Eklektisist mekanlar ve yorumlanması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
5 | De Stijl, Deutscher Werkbund, mekanları ve yorumlanması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
6 | Ekspresyonist mekanlar ve yorumu. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
7 | Fonksiyonalizm, mekanlara yansıması, yorumlanması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Vize ödevi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Bauhaus, mekanlara yansıması ve yorumlanması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
10 | Geç Osmanlı dönemi mekanların yorumlanması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
11 | Erken Cumhuriyet dönemi mekanların yorumlanması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
12 | Sovyetler Birliğinde çağdaş mekan anlayışı ve yorumlanması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
13 | Post Modernist mekanlar ve yorumlanması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
14 | Hi Tech mekanlar. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
15 | Günümüzdeki uygulamalar, tartışma. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu ödevi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu ödevi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |