IMS445 Teknoloji ve Tasarım

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK PR.
Kod IMS445
Ad Teknoloji ve Tasarım
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Son yüzyılda oluşan iç mekan ve mobilya tasarım anlayışlarının karşılaştırılması.

Dersin İçeriği

Son yüzyılda oluşan iç mekan ve mobilya tasarım anlayışlarının mekanlara yansıması, yorumlanması ve karşılaştırılması. Çağdaş mimarlık akımlarının, temel ilkelerin hatırlatılması. Günümüzdeki uygulamalar, tartışma.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

* KUBAT, A. S., ÇİMEN, B., JENCKS, C., KORTAN, E., YURTSEVER, H., DOSTOĞLU, N. T., NUR, E., OSTERTAG, R. (1996). Mimari Akımlar 2, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları/ Yapı'dan Seçmeler Dizisi, ISBN:9789757438367, İstanbul. * GIESELMANN, R., BATUR, A., NASHCHOKINA, M., KORTAN, E., TÜMER, G., ONAT, E., GODOLI, E., HASOL, D., SEMA, A. (1996). Mimari Akımlar 1, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları/ Yapı'dan Seçmeler Dizisi, ISBN: 9789757438359, İstanbul.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersin sonunda öğrenciler mekan tasarlar.
ÖÇ02 Çağdaş mimarlık akımlarını bilgisayar ortamında yorumlar.
ÖÇ03 Mobilya tasarım anlayışlarının mekanlara yansıtır.
ÖÇ04 Mimari çizim standartlarında ölçülendirme yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çağdaş mimarlık akımlarının, temel ilkelerin hatırlatılması. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
2 Art Neouveau-Modern Style-Jugendstill mekanlar ve yorumu. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
3 Chicago Okulu, mekanları ve yorumu. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
4 Eklektisist mekanlar ve yorumlanması. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
5 De Stijl, Deutscher Werkbund, mekanları ve yorumlanması. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
6 Ekspresyonist mekanlar ve yorumu. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
7 Fonksiyonalizm, mekanlara yansıması, yorumlanması. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
8 Ara Sınav Vize ödevi hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Bauhaus, mekanlara yansıması ve yorumlanması. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
10 Geç Osmanlı dönemi mekanların yorumlanması. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
11 Erken Cumhuriyet dönemi mekanların yorumlanması. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
12 Sovyetler Birliğinde çağdaş mekan anlayışı ve yorumlanması. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
13 Post Modernist mekanlar ve yorumlanması. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
14 Hi Tech mekanlar. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
15 Günümüzdeki uygulamalar, tartışma. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonu ödevi hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonu ödevi hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 04:09