Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS458 |
Ad | Meslek Uygulama Bilgisi ve Etik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Emrah ARABACI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Emrah ARABACI
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bir yapının belirlenen maliyet, süre ve kalitede başarı ile tamamlanması için inşası öncesi ve inşası sırasında yapılması gerekenlerin genel hatları, yasal çerçeve ve etik anlayış ile ilişkilendirilerek verilmesi.
Dersin İçeriği
Yasa ve yönetmelikler, ruhsat alımı, yapı üretiminin denetimi, sözleşme yönetimi, metraj ve kaynak analizi, birim fiyat analizi, iş programı, işçi sağlığı ve iş güvenliği ve iş kanunu, mesleki etik konuları teorik ders ve örnekler yoluyla öğretilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
GÖZLÜ, S. U., (1992). INŞAAT METRAJ VE KEŞİF İŞLEMİ, VE-GA yayınları, Ankara KOLÇAK, M., (2013). MESLEK ETİĞİ (Tüm alanlar İçin), Ekin Basım Yayın, Ankara. ÖZTÜRK BAŞPINAR, N., ÇAKIRĞLU, D., (2021). MESLEK ETİĞİ, Nobel Akademik Yayıncılık.
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
ÖÇ02 | Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır |
ÖÇ03 | Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar. |
ÖÇ04 | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır |
ÖÇ05 | Mesleki etik kuralları hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.Genel Tanımlar | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Yasa ve Yönetmeliklere Giriş, İmar Kanunu, Mesleki Etik. | Ders Notu Tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İmar Kanunu, TAKS, KAKS | Ders notları tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ruhsat Alımı | Ders notları tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yapı Üretiminin Denetimi ve etik | Ders notları tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sözleşme | Ders notları tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sözleşme, Teknik Şartname | Ders notları tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | Metraj İşleri, Kaynak Analizi | Ders notları tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Birim Fiyat Analizi | Ders notları tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
11 | Detay Projeleri | Ders notları tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
12 | İş Programı, Etik | Ders notları tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
13 | İş Programı 2, Etik | Ders notları tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
14 | İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders notları tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İş Kanunu ve Meslek Etiği | Ders notları tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Sözlü Sınav | 0 | 0 |
1. Proje / Tasarım | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |