ICM416 İç Mimarlık Semineri

6 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK PR.
Kod ICM416
Ad İç Mimarlık Semineri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA
Dersin Öğretim Elemanı Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin iç mekan tasarımı alanında belirlenen bir konu hakkında akademik araştırma yapabilmesi, araştırma sürecini farklı kaynaklarla destekleyebilmesi, araştırma bulgularını bilimsel olarak yorumlayabilmesi, araştırma sonucunu sunum haline getirerek sunabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Derse kayıtlı her öğrencinin yürütücünün belirlediği veya kendilerinin seçtiği bir konu hakkında araştırma yapıp, ulusal ve uluslararası tasarımcılara ait uygulanmış iç mekan örnekleri ile destekleyerek sunum hazırlaması ve seminer vermesi.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Mitton, M., ( 2012), Interior Design Visual Presentation: A Guide to Graphics, Models and Presentation Techniques'', John Wiley 6 Sons: New Jersey.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mekan tasarımı alanında bir konu hakkında araştırma yapar.
ÖÇ02 İç mekan ve mobilya tasarımlarını analiz ederek tasarım ve detay prensiplerini yorumlar.
ÖÇ03 Araştırmalardan elde ettiği verileri yorumlar.
ÖÇ04 Araştırma bulgularından sonuçlar çıkarır.
ÖÇ05 Araştırma bulgu, yorum ve sonuçların yer aldığı sözlü sunumu hazırlar.
ÖÇ06 Araştırmalarını topluluk önünde sunar.
ÖÇ07 Araştırmalarını alandan dinleyicilerle tartışır.
ÖÇ08 Etkili sunum yapma taktikleri geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amaç ve kapsamının tanıtımı, öğrencilerin sunum konularının belirlenmesi. Konu hakkında araştırmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
2 Örnek bir sunumun üzerinden; araştırma yaparken ve sunum hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler. Sunum esnasında vurgulanacak kısımların belirtilmesi. Konu hakkında araştırmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
3 1. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 2. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 3. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 4. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 5. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Rapor sunumun hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 6. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 7. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 8. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 9. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 10. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Örnek bir poster üzerinden; poster hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler. Posterde vurgulanacak kısımların belirtilmesi. Poster sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
15 Poster sunumların incelenmesi Poster sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor sunumun hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor sunumun hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Proje / Tasarım 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 04:10