Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | ICM416 |
Ad | İç Mimarlık Semineri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin iç mekan tasarımı alanında belirlenen bir konu hakkında akademik araştırma yapabilmesi, araştırma sürecini farklı kaynaklarla destekleyebilmesi, araştırma bulgularını bilimsel olarak yorumlayabilmesi, araştırma sonucunu sunum haline getirerek sunabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Derse kayıtlı her öğrencinin yürütücünün belirlediği veya kendilerinin seçtiği bir konu hakkında araştırma yapıp, ulusal ve uluslararası tasarımcılara ait uygulanmış iç mekan örnekleri ile destekleyerek sunum hazırlaması ve seminer vermesi.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Mitton, M., ( 2012), Interior Design Visual Presentation: A Guide to Graphics, Models and Presentation Techniques'', John Wiley 6 Sons: New Jersey.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mekan tasarımı alanında bir konu hakkında araştırma yapar. |
ÖÇ02 | İç mekan ve mobilya tasarımlarını analiz ederek tasarım ve detay prensiplerini yorumlar. |
ÖÇ03 | Araştırmalardan elde ettiği verileri yorumlar. |
ÖÇ04 | Araştırma bulgularından sonuçlar çıkarır. |
ÖÇ05 | Araştırma bulgu, yorum ve sonuçların yer aldığı sözlü sunumu hazırlar. |
ÖÇ06 | Araştırmalarını topluluk önünde sunar. |
ÖÇ07 | Araştırmalarını alandan dinleyicilerle tartışır. |
ÖÇ08 | Etkili sunum yapma taktikleri geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaç ve kapsamının tanıtımı, öğrencilerin sunum konularının belirlenmesi. | Konu hakkında araştırmalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
2 | Örnek bir sunumun üzerinden; araştırma yaparken ve sunum hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler. Sunum esnasında vurgulanacak kısımların belirtilmesi. | Konu hakkında araştırmalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
3 | 1. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 2. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 3. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 4. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 5. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Rapor sunumun hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | 6. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 7. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 8. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 9. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 10. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. | Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Örnek bir poster üzerinden; poster hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler. Posterde vurgulanacak kısımların belirtilmesi. | Poster sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Poster sunumların incelenmesi | Poster sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor sunumun hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor sunumun hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Proje / Tasarım | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |