Genel Bilgi
Kod | ICM418 |
Ad | İç Mimari Diploma Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 12 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Mustafa BAYIK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Emrah ARABACI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Önerilen yapı tipi ve mekan işlevine işlerlik kazandıracak iç mimari program ve kavramsal model ile kurgulanan tasarım çözümlerini projelendirme, mimari anlatım teknikleri ile sunulması ve mesleki disiplin ve tasarım etiği çercevesinde tartışılarak geliştirilmesi, olası tasarım problemlerini öngörerek çözüm kararları geliştirilmesi, farklı disiplin ve çalışma alanları ile koordinasyon sağlanmasının öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Diploma Projesi içerik dosyası-kılavuzu ile belirlenen konu kapsamında istenen projenin programlanması, programı hayata geçirecek mekan tasarımının kavramsal modellemesi yapılmaktadır. İç mimari proje tasarım ve uygulama süreçlerinin birlikteliğini sağlayan yapımın tüm aşamalarında koordinasyon ve yürütme kararları ile kurgulama: özgün, yaratıcı ve yenilikçi tasarım fikirleri oluşturulmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
İç Mimari Proje 5
Kaynaklar
Francis D.K.Ching, Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen, Yem Yayın, 2011, İç Mimarlığın Temelleri (2014). Naomi House.
Notlar
konuyla ilgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir iç mimari projenin tüm tasarım aşamalarını yürütme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Tasarım kararları almaya yönelik mesleki koordinasyon sağlar ve yürütür. |
ÖÇ03 | Tasarladığı iç mimari projeyi mesleki ortamlarda sunar ve tartışır. |
ÖÇ04 | İç mekan tasarımında program kurgular, |
ÖÇ05 | İç mekan tasarımında program kurgular, kavramsal modellerle tasarım yaklaşımı geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konu ile ilgili mimari / rölöve vd. projelerin öğrencilere dağıtılması. | ilk ders için ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Bina ile ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların sunumu. Çalışma konularının tartışılması. Ödev | Çalışma konusuna örnek Projeler hakkında araştırma, İhtiyaç Listesi alternatifleri geliştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Öğrencilerin önerdikleri ihtiyaç listelerinin tartışılması. | Avan proje çalışmaları / konsept- mimari tarz araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Avan Proje ve İç Mimari tasarım çalışmalarının değerlendirilmesi. | Mekan Organizasyon etüdlerinin yapılması, çizimler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Mekan Organizasyonu çalışmalarının değerlendirilmesi. | İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Proje ve İç Mimari tasarım çalışmalarının değerlendirilmesi 1 | Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | İç Mimari tasarım projesinin geliştirilmesi 2 | Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Jüri değerlendirmesi | Proje sunumu için çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
9 | İç Mimari tasarım projesinin geliştirilmesi 3 | Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
10 | İç mimari tasarım projesinin geliştirilmesi 4 | Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | iç mimari tasarım projesinin geliştirilmesi 5 | Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | İç mimari tasarım projesinin geliştirilmesi 6 | Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan iç mekan tasarımlarının değerlendirilmesi. | Projenin presentasyon çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Sunum önerilerinin değerlendirilmesi. | Projenin presentasyon çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Örnek sunum paftaları üzerinde görüşme, değerlendirme. | Örnek sunum çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje sunumu için çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje sunumu için çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 7 | 105 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 9 | 135 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 303 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 12,12 | ||
AKTS | 12 AKTS |