Genel Bilgi
Kod | IMS446 |
Ad | Maliyet, Keşif ve Şantiye Organizasyonu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FEHİME YEŞİM GÜRANİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi FEHİME YEŞİM GÜRANİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Maliyet analizlerin yapılması, malzeme listesi dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği
İç Mimari Projede keşif, maliyet kavramları ve şantiye organizasyonu, metraj cetveli, ruhsat, şartname, sözleşme
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hakan Sümer. Şantiye Yönetimi ve Organizasyonu, Seçkin Yayıncılık
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler ihale dosyası hazırlama becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Bina metraj, ve maliyet hesaplama becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Şantiye organizasyonu hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | İş güvenliği ve işçi sağlığı hakkında alınacak önlemleri kavrar. |
ÖÇ05 | Şartname ve sözleşmenin mimar ve iç mimarlar için önemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı Amacı, değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. | Ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Keşif, Maliyet ve şantiye organizasyonu ile ilgili temel kavramlar ve tanımlar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Proje düzenlenmesi ve proje dosyalarında bulunacak evrak ve çizimler. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Metraj cetveli, birim fiyat tarifleri, şartname hazırlama. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kanun ve yönetmelikler. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Fiyat analizi, birim fiyat cetvelinin hazırlanması. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Fiyat analizi, birim fiyat, ve keşif cetvelinin hazırlanması. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sözleşme , işin ihale yoluyla müteahhide yaptırılması. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İhale çeşitleri, ihale dosyası. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yer teslimi ve tutanağı, iş programı yapılması. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Şantiye kuruluşu ve yapı işlerinde işçi sağlığının korunması ve iş güvenliği tedbirleri. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Metraj ve hak ediş işlemleri. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Şantiyede yapı üretimi sırasında hazırlanan defterler. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yapı imalatı tamamlandıktan sonra yapılacak işler, geçici ve kesin kabul. | genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |