Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS448 |
Ad | Çağdaş Mimari Sanatı ve Yorumu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin mimarlık ve sanat tarihi öğretileri doğrultusunda çağdaş sanat ve mimari akımların kuramlarını anlayabilmesi, modernleşme ve sanayileşmenin mimariye ve sanata etkilerini irdeleyebilmesi, toplumsal, siyasal ve teknik değerlerin sanatsal üretimle ilişkisini kavrayarak bu bilince sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Özellikle 20. yüzyıl batı mimari ve sanat tarihi sürecinin analizi, sentezi ve yorumlanması.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Roth, L. M., (2006). Mimarlığın öyküsü: öğeleri, tarihi ve anlamı. Kabalcı Yayınevi. Mutlu, B. (2001). Mimarlık Tarihi. Ders notları I. Mimarlık Vakfı Enstitüsü Yayınları. Özer, B. (1993). Yorumlar, Kültür Sanat Mimarlık, Yem Yayınları, 2. Baskı, İstanbul, 398. Gombrich, E. H. (1997). Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi. Hong Kong. Tanyeli, U., & Sözen, M. (1986). Sanat kavram ve terimleri sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat ve mimari mirasın temel bilgileri ve anlamını ayırt eder. |
ÖÇ02 | Özellikle 19. yüzyıll sonrası dünyada sanatın ve mimarinin değişim sürecini açıklar. |
ÖÇ03 | Sanayi devrimi ve endüstrileşme sonucu teknolojik gelişmelerin, sanatı ve mimari tasarım ilkelerini nasıl değiştirdiğini yorumlar. |
ÖÇ04 | 20. yüzyılda sanat ve mimari tasarımlar ve onları oluşturan kültür arasında kurulan anlamsal bağı analiz eder. |
ÖÇ05 | Çağdaş mimari tasarımların karmaşık yapısını açıklar. |
ÖÇ06 | Eleştirel yorumlarından yeni yöntemler ve tasarımlar geliştirir. |
ÖÇ07 | Çağdaş sanat ve mimari akımların kuramlarını yorumlar. |
ÖÇ08 | Modernleşme ve sanayileşmenin mimariye ve sanata olan etkilerini ilişkilendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş / Genel Bilgi | Dersle ilgili genel bilgi araştırması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ortaçağ Batı Mimarisi ve Sanatı | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Rönesans Sonrası Batı Mimarisi ve Sanatı | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Sanayi Devrimi / Endüstrileşme ve Eklektizim | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Art Nouveau Sanatı ve Mimarisi | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | 20. Yüzyıl Sanat ve Mimarisine Giriş / Fütürizm, Sürrealizm, Pürizm, Soyut Sanat vd. | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Art Deco Sanatı ve Mimarisi | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | De Stijl Sanatı ve Mimarisi | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
10 | Konstrüktivizm Sanatı ve Mimarisi | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Kübizm Sanatı ve Mimarisi | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Ekspresyonizm Sanatı ve Mimarisi | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Modernizm Sanatı ve Mimarisi | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Postmodernizm Sanatı ve Mimarisi | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Dekonstrüktivizm Sanatı ve Mimarisi | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde işlenen konuların tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde işlenen konuların tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |