Genel Bilgi
Kod | EE668 |
Ad | Dynamics Simulation of Electric Machniery Using Matlab&Simulink |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET UĞRAŞ CUMA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Elektrik makinelerinin dinamiklerinin ve matematiksel modellerinin öğretilmesi, Matlab-Simulink kullanılarak elektrik makinelerinin kararlı hal ve süreksiz durum analizlerinin gösterilmesi, Elektrik makinelerinin doğrusal olmayan modellemesinin tanıtılması, Özel elektrik makinelerinin dinamiklerinin tanıtılması
Dersin İçeriği
Elektrik Makinelerinin Dinamikleri, Elektrik Makinelerinin Matematiksel Modelleri, Matlab-Simulink kullanılarak Elektrik Makinelerinin Kararlı Hal ve Süreksiz Durum Analizleri, Elektrik Makinelerinin Doğrusal Olmayan Modellemesine Giriş, Özel Elektrik Makinelerinin Dinamiklerine Giriş
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dynamic Simulations of Electric Machinery : Using MATLAB/SIMULINK by Wei Jiang Modelling and simulation of electrical machines with matlab/simulink
Notlar
Ders Notları, Ders Sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrik makinelerinin dinamiklerini tanımlayabilir |
ÖÇ02 | Elektrik makinlerinin matematiksel modellerini tanımlayabilir. |
ÖÇ03 | Elektrik makinelerinin kararlı hal ve süreksiz durum analizlerini yapabilir. |
ÖÇ04 | Elektrik makinelerinin kararlı hal ve süreksiz durum simulasyonlarını yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş - Elektromekanik Enerji Dönüşümünün Temelleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Referans Çatı Teorisine Giriş | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Matlab Simulink'e Giriş | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Transformatörlerin Dinamikleri: Matematiksel Modelleme | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Transformatörlerin Dinamikleri: Matlab Simulink Kullanarak Kararlı Hal ve Süreksiz Durum Analizleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | DC Makinelerinin Dinamikleri: Matematiksel Modelleme | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | DC Makineleriinin Dinamikleri: Matlab Simulink Kullanarak Kararlı Hal ve Süreksiz Durum Analizleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Senkron Makinelerinin Dinamikleri: Matematiksel Modelleme | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Senkron Makinelerinin Dinamikleri: Matlab Simulink Kullanarak Kararlı Hal ve Süreksiz Durum Analizleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Asenkron Makinelerinin Dinamikleri: Matematiksel Modelleme | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Asenkron Makinelerinin Dinamikleri: Matlab Simulink Kullanarak Kararlı Hal ve Süreksiz Durum Analizleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Elektrik Makinelerinin Doğrusal Olmayan Modellemesine Giriş | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Özel Elektrik Makinelerinin Dinamiklerine Giriş: Kalıcı Mıknatıslı Senkron Motorlar | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Özel Elektrik Makinelerinin Dinamiklerine Giriş: Anahtarlamalı Relüktans Motorlar | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |