Genel Bilgi
Kod | İÇM731 |
Ad | İç Mimarlık Atölye |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin kompleks bir yapıda çeşitli tasarım sorunlarını araştırması ve bunlara çözümler ve uygulama projeleri üretebilmesi.
Dersin İçeriği
Kompleks bir yapıda çeşitli tasarım sorunlarını ele alma, bu sorunlara: fonksiyon, teknik, strüktürel, proportional ve dekoratif açılardan bir sanat uslubu çerçevesinde çağdaş çözümler geliştirme ve uygulamaya yönelik projeler hazırlama becerilerinin kazanılması.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Dodsworth, S., & Anderson, S. (2015). The fundamentals of interior design. Bloomsbury Publishing.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Edindiği bilgi, deneyim ve becerilerini uygulamaya dönüştürür. |
ÖÇ02 | Bir konu ya da problem üzerinde çözüme yönelik alternatifler üretebilir. |
ÖÇ03 | Bir konu üzerinde detaylı çalışma disiplini edinir. |
ÖÇ04 | Değerlendirme ve yorumlama becerisini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme . | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme . | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme . | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konu ile ilgili Mimari / Rölöve vd. Projelerin öğrencilere dağıtılması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Bina ile ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların takdimi. Çalışma konularının tartışılması Ödev: | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Seminer: 1 Öğrencilerin a) Restorasyon proje Örneklerinin sunumu ve b) Önerilen ihtiyaç listeslerinin tartışılması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bina Restitüsyon ve Restorasyonu hakkında Workshop yapılması Avan Proje ve Mimari Tarz Çalışmalarının değerlendirilmesi. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Mekan Organizasyonu çalışmalarının değerlendirilmesi. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Teorik Ders: Yurt içi ve dışı başarılı Restorasyon Örnekleri, İç Mimari tasarım çalışmalarının değerlendirilmesi. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan içmekan tasarımlarının değerlendirilmesi. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Vize ödevi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Konferans: Rölöve restorasyon çalışmalarından örnekler, Proje Çalışmalarının değerlendirilmesi. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | İç mekan tasarımlarının plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanması | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Seminer : Öğrencilerin hazırladıkları restorasyon ve restitüsyon projelerinin power point sunusu olarak takdimi; Davetliler: Uzman Mimarlar, İç Mimarlar, Restoratörler, Anıtlar Yüksek kurulundan uzmanlar, uzman firma temsilcileri Proje Çalışmalarının değerlendirilmesi. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan iç mekan tasarımlarının değerlendirilmesi. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Presentasyon önerilerinin değerlendirilmesi. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Presentasyon önerilerinin geliştirilmesi. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Örnek Sunum Paftaları üzerinde görüşme. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu ödevi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu ödevi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |