Genel Bilgi
Kod | İÇM749 |
Ad | İç Mekan Tasarımında İleri Malzemeler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bir bütün olarak yapıda ve iç mekan tasarımında ana belirleyici unsur olan malzeme kavramının teknoloji- malzeme ilişkisi açısından sorgulanması, yenilikçi malzeme yaklaşımlarının ve geleceğe dönük eğilimlerin iç mekan tasarımıyla ilişkisinin kurulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Yenilikçi malzeme sınıfında yer alan ileri malzeme türlerinin ve alt türlerinin araştırılması, fiziksel, mekanik ve estetik özelliklerinin kavranması ve mevcut iç mekan örnekleri üzerinden ileri malzeme kullanımının analiz edilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ven, Soldera, Theo van de, Armand Advanced Materials De Gruyter 2020 9783110537734 Patnaik, Amar Advanced Materials and Manufacturing Processes Taylor & Francis eBooks 2021 9780367553746
Notlar
Kolisnychenko, Stanislav Advanced Materials Research T. Tech Publications 2018 9783035735444
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İleri malzemeleri ana türlerine göre ayırt eder. |
ÖÇ02 | İç mekanda ileri malzemelerin kullanımını belirleyen etmen ve gereksinimleri açıklar. |
ÖÇ03 | İç mekanda kullanılan ileri malzeme türlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Geleneksel yapı malzemelerinin ileri malzemeler ile ilişkisini kavrar. |
ÖÇ05 | İleri malzemelerin mimari ve iç mimariye olan etkilerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme . | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme . | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme . | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İleri malzemeler ile ilgili temel kavramlar, | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Şekil hafızalı malzemeler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Piezoelektrik malzemeler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Nanomalzemeler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Manyetostriktif malzemeler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kromojenik malzemeler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Süper alaşımlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kendini onaran malzemeler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kendini temizleyen malzemeler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Biyomateryaller | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Gelişmiş yarı iletken/iletken malzemeler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Yüksek entropili malzemeler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Akıllı Akışkanlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Mimari tasarımında ileri malzemelerin kullanım örnekleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |