Genel Bilgi
Kod | EE010 |
Ad | Digital Control of Power Electronic Systems |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ADNAN TAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Digital Control of Power Electronic Systems
Dersin İçeriği
Dersin amacı güç elektroniği uygulamaları için dijital kontrol yaklaşımlarının öğrenilmesidir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Digital Control of High-Frequency Switched-Mode Power Converters By Luca Corradini, Dragan Maksimovic, Paolo Mattavelli, Regan Zane
Notlar
Power Electronics Handbook, Muhammad H. Rashid, 2018
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Güç elektroniği uygulamaları için digital control döngüleri tasarlayabilir |
ÖÇ02 | Güç elektroniği sistemlerinin ve kontrol algoritmalarının ayrık zaman modellemesini yapabilir |
ÖÇ03 | Güç elektroniği dönüştürücülerinin ayrık zaman kontrolcülerini tasarlayabilir |
ÖÇ04 | Güç elektroniği dönüştürücülerinin ve kontrolcülerinin bilgisayar destekli simülasyon programları yardımıyla modelleyebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Güç elektroniği dönüştürücülerinin anahtar ve ortalama modelleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Güç elektroniği dönüştürücülerinin sürekli zaman modellemesi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Güç elektroniği dönüştürücülerinin ayrık zaman modellemesi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Modelleme Örneği: Buck DA-DA dönüştürücüleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Modelleme Örneği: Boost DA-DA dönüştürücüler | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Modelleme Örneği: Eviriciler | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Arasınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Güç elektroniği dönüştürücüleri için sayısal kontrol algoritmalarının geliştirilmesi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sayısal kontrol algoritmalarında zaman gecikmesi ve band genişliğinin incelenmesi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Tasarım örneği: Buck DA-DA dönüştürücü akım kontrol döngüsü | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Tasarım örneği: Buck DA-DA dönüştürücü gerilim kontrol döngüsü | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Tek faz ve üç faz PLL algoritmaları | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | PLL algoritmalarının dijital uygulaması | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Tasarım örneği: Şebekeye bağlı eviricilerin akım kontrol döngüleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |