Genel Bilgi
Kod | IKS411 |
Ad | Gelişme Ekonomisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SANLI ATEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İktisadi Büyüme ve Kalkınma konularında hem teorik hem de güncel gelişmeler üzerine bilgiler vermek ve büyüme ölçümleri yapabilmek
Dersin İçeriği
Büyümenin Temel Kavramları, Büyümenin Ölçülmesi, Ülkelerin Karşılaştırılması, Büyüme Teorileri, Kalkınma Teorileri, Dünya Ölçeğinde Büyümenin İncelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Mikro iktisat ve makro iktisat bilgisi gerekir.
Kaynaklar
İktisadi Büyümeye Giriş, Charles I. Jones, Literatür Yayınları, 2021, 3. Baskı
Notlar
Economic Growth (Robert J. Barro, X. Sala-i Martin, MIT Press, 2004, 2nd Edition)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisadi büyümeyi teorik düzeyde kavrar. |
ÖÇ02 | İktisadi büyümeyi ölçer. |
ÖÇ03 | Ülkeleri iktisadi büyüme bakımından karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Büyüme ve kalkınma için iktisat politikası oluşturur. |
ÖÇ05 | Sürdürülebilir iktisadi büyüme sürecini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İktisadi Büyümenin Temel Kavramları-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İktisadi Büyümenin Temel Kavramları-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Dünya Gelir Dağılımının İncelenmesi-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Dünya Gelir Dağılımının İncelenmesi-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Klasik Büyüme Teorileri (Smith, Ricardo, Malthus, Marx)-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Klasik Büyüme Teorileri (Smith, Ricardo, Malthus, Marx)-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Klasik Büyüme Teorileri (Smith, Ricardo, Malthus, Marx)-3 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Modern Büyüme Teorileri (Keynesyen, Neoklasik, Kaldor, Pasinetti, Kalecki)-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Modern Büyüme Teorileri (Keynesyen, Neoklasik, Kaldor, Pasinetti, Kalecki)-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İçsel Büyüme Teorileri (Romer, Lucas, Rebelo, Barro, Helpman)-3 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İçsel Büyüme Teorileri (Romer, Lucas, Rebelo, Barro, Helpman)-4 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İçsel Büyüme Teorileri (Romer, Lucas, Rebelo, Barro, Helpman)-5 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kalkınma Teorileri-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kalkınma Teorileri-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |