Genel Bilgi
Kod | TLS427 |
Ad | Tekstilde Sürdürülebilirlik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FÜSUN DOBA KADEM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FÜSUN DOBA KADEM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tekstilde sürdürülebilirlik kapsamında nelerin olduğunu öğrenmek ve bu alanda yapılan çalışmalar hakkında bilgi kazanmak
Dersin İçeriği
Tekstilde Sürdürülebilirliğin Önemi ve Amacı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
DOBA KADEM F., Tekstilde Sürdürülebilirlik Ders Notları, Çukurova Üniversitesi, 2019
Notlar
Tekstilde sürdürülebilirlik ile ilgili web adresleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaşam döngüsü kavramını geliştirir. |
ÖÇ02 | Tekstilde sürdürülebilirlik kapsamında nelerin olduğunu öğrenir ve bu alanda yapılan çalışmalar hakkında bilgi kazanır. |
ÖÇ03 | Atık piramidi kapsamında nelerin olduğunu öğrenir |
ÖÇ04 | tekstilde sürdürülebilirlik ile ilgili metotların geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | yenilenebilir enerji hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilirlik nedir. Dünyada ve Ülkemizde Sürdürülebilirlik. | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yaşam Döngüsü Hayatımızı Nasıl Etkiliyor. | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tekstilde sürdürülebilirlik kapsamında neler yer almaktadır. Tekstilde sürdürülebilir hammadde nedir. | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Atık piramidi. Atık Oluşumu: Üretim ve kullanım sırasında atık oluşumu. | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Atıkların geri kazanımı-1.bölüm-elyaf | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Atıkların geri kazanımı- 2.bölüm-iplik | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Atıkların geri kazanımı-bölüm 3-kumaş | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Geri dönüşüm-ileri dönüşüm-aşağı dönüşüm | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tekstil fabrikalarında atık su geri kazanımı. | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tekstil fabrikalarında atık ısı geri kazanımı. | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Plastik atıkların geri kazanımı. | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tekstilde sürdürülebilirlik kapsamında belgeler nelerdir. | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sosyal uygunluk ve sürdürülebilirlik, sosyal uygunluğun ilkeleri ve değerlendirilmesi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sürdürülebilir çalışan tekstil işletmelerine bakış ve geleceğe yönelik öneriler | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |