Genel Bilgi
Kod | TL550 |
Ad | Doktorada Uygulamalı Proje II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Enstitü Proje |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERİN MEZARCIÖZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Tekstil Mühendisliği alanında seçilecek bir konu ile ilgili teorik ve/veya uygulamalı çalışma yürütmek.
Dersin İçeriği
Tekstil Mühendisliği ilgi alanında seçilecek bir cihaz, makina, sistem veya tesisin çalışma esaslarının ortaya konması ve uygun bir tasarım ilkesinin geliştirilmesi,
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
1- Taylor, M. A., Tekstil Teknolojisi, ISBN: 975-97055-0-8, 1999, Şan Ofset, İstanbul, Türkiye.
Notlar
1- Taylor, M. A., Tekstil Teknolojisi, ISBN: 975-97055-0-8, 1999, Şan Ofset, İstanbul, Türkiye.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tekstil Mühendisliği alanında seçilecek bir konu üzerinde kapsamlı teorik bilgi kazanır. |
ÖÇ02 | Tekstil Mühendisliği alanında seçilecek bir konu üzerinde uygulamalı çalışma yapabilme becerisi edinir. |
ÖÇ03 | Geliştirilen bir tasarımın ilke ve esaslarının bilgisayara uyarlanabilmesini açıklar. |
ÖÇ04 | Çalışmanın sonuçlarını değerlendirebilmek, yorumlayabilmek, sözlü ve görsel olarak sunar. |
ÖÇ05 | Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tekstil mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliğinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendislği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda, kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tekstil Mühendisliği ilgi alanında seçilecek bir cihaz, makina, sistem veya tesisin konstrüktif olarak ele alınması | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tekstil Mühendisliği ilgi alanında seçilecek bir cihaz, makina, sistem veya tesisin matematiksel olarak ele alınması | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çalışma esaslarının ortaya konması | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Uygun bir tasarım ilkesinin geliştirilmesi | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Geliştirilen ilke ve esasların bilgisayara uyarlanması-1.bölüm | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bilgisayara uyarlama-2.bölüm | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Standart çalışması | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Standart uygulaması | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Gerekli kontrollerin yapılması-Bölüm 1 | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kontrollerin yapılması-Bölüm 2 | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İmalat aşamasına kadar diğer gerekli tasarım işlemlerinin gerçekleşmesi-1.grup öğrenciler | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tasarım işlemlerinin gerçekleşmesi-2.grup öğrenciler | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Tasarımın sunumu-1.grup öğrenciler | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sunumlar-2.grup öğrenciler | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Referans Kitaplar ve Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,36 | ||
AKTS | 6 AKTS |