Genel Bilgi
Kod | POLS401 |
Ad | International Organization |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ÖZDEN SELCEN ÖZMELEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Sevinç ÖZTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antik dönemden başlamak üzere örgütlenme nedenleri, ihtiyacı, gerekçelerinden başlamak üzere modern devlet olma sürecinde,savaş dönemlerindeki gelişmeler ve örgütlenmede yaşanan değişim ve gelişmeler anlatılmaktadır.
Dersin İçeriği
Antik Yunandan başlamak üzere ilk örgütlenmelerden ve nedenlerinden başlanıyor. Sonrası Avrupadaki anlaşmaların vekilisenin etkisi inceleniyor. Ardından Avrupada ve bölgesel yapılanmalar dikkatlice inceleniyor. Son olarak 2 Dünya Savaşı sonrasında ortaya çıkan modern örgütlenmeler ve uluslararası sorunlara yaklaşımları içeriği oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Tamar Gutner, International Organizations in World Politics, Sage Publications, 2017.
Notlar
2. David Armstrong, Lorna Lloyd, John Redmond, International Organisation in World Politics-Macmillan Education, UK, 2004.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kavramsal bilgileri, kurumsallaşma kapsamında değerlendirebilir. |
ÖÇ02 | Barış ve Savaş kavramları çoklu yapıyla korunur. |
ÖÇ03 | Klasik ve Modern tarih bilgileri pekiştirilerek öğrenilir. |
ÖÇ04 | Siyasal Ortaklıklar konusunda yenilikçi düşünceler analiz edilir. |
ÖÇ05 | Uluslararası ilişkiler hakkında edindiği objektif bilgiler sayesinde güncel gelişmeleri yorumlayabilmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş Dersi. Dersin içeriğini sunmak | kaynakçalar hakkında bilgi vermek ve ders içeriği görüşmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Mezopotamya döneminde ilk işbirlikleri | ilgili bölümleri okumak,anlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Antik yunanda site birlikleri | ilgili bölümleri okumak,anlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Roma dönemi bölgesel işbirliği ve Pax Romana | ilgili bölümleri okumak,anlamak, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Modern Devletin doğuşu ve Avrupa | ilgili bölümleri okumak,anlamak, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Viyana sözleşmesi sonrasında Avrupa da örgütlenme türleri | ilgili bölümleri okumak,anlamak, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ticari işbirlikleri ve örgütlenme | ilgili bölümleri okumak,anlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | YAZILI ARA SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Teknik örgütlenme | ilgili bölümleri okumak,anlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Siyasi örgütlenme | ilgili bölümleri okumak,anlamak, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Cemiyet-i akvam ve BM | ilgili bölümleri okumak,anlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | BM ve alt uzmanlık kuruluşları | ilgili bölümleri okumak,anlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | BM ve alt uzmanlık kuruluşları II | ilgili bölümleri okumak,anlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Güvenlik örgütleri : NATO ve AGİT | ilgili bölümleri okumak,anlamak, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ekonomik Örgütler : AB, ŞİÖ, G-8 , D-20, OECD | ilgili bölümleri okumak,anlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |