Genel Bilgi
Kod | MUVC111 |
Ad | Oda Müziği I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Esas Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Anton TROFIMOV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FİGEN NİSANOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin Oda Müziği hakkında bilgi sahibi olmalarını, birlikte çalmayı öğrenmelerini ve orkestra deneyimi kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Çeşitli dönemlere ait oda müziği eserlerinin bir arada yorumlanması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Abenp, Gut Nach, - Sonat No.22,
Notlar
J.PEZEL - Sonata No.22, WEBER - Cher Aus Furvanthe, J.WİLLİAMS - Olimpik Gösteri ve Tema, H.PURCELL - Trompet Gönüllülüğü, GAROSSİNİ - William Tell Uvertürü, M.PENELLA - El Gato MontesJ.BRAHMS - Guten Abenp, Gut Nach,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oda Müziği Programını yerine getirme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Eğitim Programında yer alan seçilmiş eserleri teknik ve müzikal olarak seslendirebilir. |
ÖÇ03 | Sanat etiği ve mesleki disiplin kazanma alışkanlığı ve bilincine sahip olur. |
ÖÇ04 | Edindiği mesleki bilgilerle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımak için uygulamalı çalışmalar yapar. |
ÖÇ05 | Edindiği mesleki bilgilerle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımak için teorik çalışmalar yapar. |
ÖÇ06 | Bu program, öğrencilerin sahnede oynanacak eserleri grupla birlikte icra etmelerine yardımcı olur. |
ÖÇ07 | Performans sırasında meslektaşları ile bir araya gelerek müzikal sinerji kazanır. |
ÖÇ08 | Sanat eserlerini teknik ve müzikal olarak deşifre etme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin seviyelerinin belirlenmesi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
2 | Eksiklikleri tamamlayın | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Grupların belirlenmesi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Grupların birlikte tonlama çalışması 1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Akorlar ve uzun ses üzerine çalışma 1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Belirlenen gruplara görev atama. | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Beşli grubu dinlemek 1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Dörtlü grubu dinlemek 1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
9 | Üçlü grubu dinlemek 1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Düet grubu dinlemek 1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Beşli grup dinleme, teknik ve müzik çalışmaları 1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Beşli grubu dinleme, teknik ve müzik çalışmaları 2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Üçlü grup dinleme ve teknik ve müzik çalışmaları 1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Düet grubu dinleme, teknik ve müzik çalışmaları 1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Tüm grupları dinlemek 1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Dönemin genel değerlendirmesi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
17 | Yeni işler atama | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
18 | Grupların birlikte tonlama çalışmaları 2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
19 | Akorlar ve uzun ses üzerine çalışma 2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
20 | Beşli grubu dinlemek 2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
21 | Dörtlü grubu dinlemek 2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
22 | Üçlü grubu dinlemek 2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
23 | Düet grubu dinlemek 2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
24 | Beşli grubu dinleme, teknik ve müzik çalışmaları 3 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
25 | Dörtlü grup dinleme, teknik ve müzik çalışmaları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
26 | Üçlü grup dinleme ve teknik ve müzik çalışmaları 2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
27 | Düet grubu dinleme, teknik ve müzik çalışmaları 2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
28 | Tüm grupları dinlemek 2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
29 | Tüm grupları dinlemek 3 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
30 | Tüm grupları dinlemek 4 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
31 | Final sınavına hazırlık | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
32 | Final Sınavı | Çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 3 | 90 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |