Genel Bilgi
Kod | YMUV119 |
Ad | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatürü I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Ceyda TROFIMOV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FİGEN NİSANOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar repertuarı ses ve görsel kayıtlar hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriği
Klasik Müziğin tarihsel gelişimi içinde kapsamlı bir repertuar bilgisine sahip olunması yer almaktadır. Üflemeli ve vurmalı çalgılar ailesinin çalgıları, bestecinin kavrama becerisini kullanması ve geliştirmesi açısından gerekli bilgileri edinmiş olur. Üflemeli ve vurmalı çalgıların müzik tarihindeki yeri ve bu çalgılar için yazılan eserler, değerlerin önemini öğrenir. Aile repertuarında bulunan üflemeli ve vurmalı çalgı formlarını, sayı bakımından değerlendirerek, herhangi bir form ihtiyacını belirleyebilme ve bu form üzerinde çalışan bir bestecinin eser üretebilme veya öngörüde bulunabilme becerisi kazanır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
AKTÜZE İrkin, Müzik kitabı, Cilt No: 1, 2, 3, 4 ve 5. Klasik Batı Müziği icracılarının CD ve Video kayıtları.
Notlar
AKTÜZE İrkin, Müzik kitabı, Cilt No: 1, 2, 3, 4 ve 5. Klasik Batı Müziği icracılarının CD ve Video kayıtları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klasik Müziğin tarihsel gelişimi içinde kapsamlı bir repertuar bilgisine sahip olunması yer almaktadır. |
ÖÇ02 | Üflemeli ve vurmalı çalgılar ailesinin çalgıları, bestecinin kavrama becerisini kullanması ve geliştirmesi açısından gerekli bilgileri edinmiş olur. |
ÖÇ03 | Üflemeli ve vurmalı çalgıların müzik tarihindeki yeri ve bu çalgılar için yazılan eserler, değerlerin önemini öğrenir. |
ÖÇ04 | Aile repertuarında bulunan üflemeli ve vurmalı çalgı formlarını, sayı bakımından değerlendirerek, herhangi bir form ihtiyacını belirleyebilme ve bu form üzerinde çalışan bir bestecinin eser üretebilme veya öngörüde bulunabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar repertuarı “işitsel” ve “işitsel – görsel” kayıtlar hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 4 A.Marcello obua için d min konçerto | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Obua için T.Albinoni d mi koncerto | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 4 A.Vivaldi d maj koncerto flüt için | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | 4 A.Vivaldi b bemol maj konçerto fagot için | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | flüt ve klavikord için JSBach sol minör sonat | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | JSBach b minör orkestra süitleri no 2 | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | 5 GFHandel fa minör trombon konçertosu | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | GPTeleman solo Flüt için üç fantezi 1 | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | GFHandel org ve trompet için f majör konçertosu | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Trompet ve yaylı çalgılar için 5 GFHandel d major süiti | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Trompet için 6 GPTelemann d majör konçertosu | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | 6 JCBach önemli oda müziğidir | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | 6 J.Haydn trompet için bemol majör konçerto | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | J.Haydn ve eserleri | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | 6 WAMozart oda müziği düz çalışır | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | 1 WAMozart e bemol majör konçerto korno için | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | 2 WAMozart klarnet için önemli bir konçerto | Çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
18 | Ara sınav | Çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
19 | 1 WAMozart flüt için d büyük konçerto | Çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
20 | 2WAMozart obua için c majör konçertosu | Çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
21 | G.Torelli trompet ve org için d majör sinfonia | Çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
22 | Trompet için 2 JNHummel e bemol majör konçerto | Çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
23 | R.Mudge trompet ve org için d majör konçerto | Çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
24 | F.Danzi oda müziği eserleri | Çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
25 | D.Cimarosa 2 flüt ve orkestra için g majör senfonia konçertant | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
26 | F.Devienne flüt için d büyük konçerto | Çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
27 | Trombon için 3 Rimsky-Korsakov konçertosu | Çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
28 | CM von Weber e bemol majör klarnet konseri | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
29 | H.Tomasi trombon konçertosu | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
30 | D.Cimarosa 2 flüt ve orkestra için g majör senfonia konçertant | Çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
31 | GPTeleman solo Flüt için üç fantezi 2 | çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
32 | Final | çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 2 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |