EFMZ109 Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama

2 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ109
Ad Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ADNAN GÜMÜŞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ADNAN GÜMÜŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı felsefe grubu mesleğine giren bireylerin kariyer alanlarına, üniversite yaşamına vb. yönelik farkındalık kazanmaları

Dersin İçeriği

Üniversite öğrencilerinde kariyer farkındalığı yaratmak ve onlara kariyer yolculuklarında destek sağlamak için hazırlanan bir derstir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hasan TUTAR (2020). Kariyer Planlaması ve Yönetimi. Seçkin Yayıncılık. Ankara.

Notlar

Feride BACANLI ve Kemal ÖZTEMEL (2017). Kariyer Gelişim Kuramlarının Kariyer Danışmasına Uygulanması.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üniversite kavramının farkına varır
ÖÇ02 Felsefe grubu alanının yaşam ile ilişkisini kavrar
ÖÇ03 Felsefe grubu öğretmeninin hangi dersleri vereceğini bilir
ÖÇ04 Mezuniyet sonrası kariyer geleceğinin planlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel giriş Konulara genel bakılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Üniversite nedir, kavram olarak üniversite İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Üniversite ve eğitim sistemi İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Üniversite, bilim, sanat, etik İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Felsefe grubu eğitimi nedir? İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Eğitim hayatında felsefe grubu eğitimi İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Çalışma hayatında felsefe grubu egitimi İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
9 Eğitim, okul, gençliğin durumu 1 İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Eğitim, okul, gençliğin durumu 2 İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Düşünme, felsefe ve yaşam 1 İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Düşünme, felsefe ve yaşam 2 İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Felsefe, sosyoloji, psikoloji ve insan 1 İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Felsefe, sosyoloji, psikoloji ve insan 2 İlgili konuya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel degerlendirme genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 2 Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2024 11:40