YMUV225 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatürü II

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YMUV225
Ad Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatürü II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Anton TROFIMOV
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. FİGEN NİSANOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Üflemeli-Vurmalı Çalgılar ailesindeki çalgıların, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş Dönem'lerdeki, Konçerto, Sonat, Süit, Senfoni, Senfonik Şiir, Uvertür ve Oda Müziği (Trio, kuartet, kentet) formlarındaki repertuarını tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Barok Dönem'den başlayarak, kronolojik sırayla, Müzik Tarihi Dönem'lerindeki Üflemeli-Vurmalı Çalgılar ailesinin beste formları içinde nasıl kullanıldığı, gelişimi ve repertuarı incelenir. Eserlerin icraları arasındaki yorumsal farklar, sesli ya da sesli ve görüntülü kayıtlar izletilerek, karşılaştırılmalı olarak değerlendirilir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

AKTÜZE İrkin, Müziği Okumak adlı kitabı, Cilt No: 1, 2, 3, 4 ve 5. Klasik Batı Müziği icracılarına ait Cd ve Video kayıtları.

Notlar

AKTÜZE İrkin, Müziği Okumak adlı kitabı, Cilt No: 1, 2, 3, 4 ve 5. Klasik Batı Müziği icracılarına ait Cd ve Video kayıtları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder.
ÖÇ02 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır.
ÖÇ03 Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
ÖÇ04 Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
ÖÇ05 Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
ÖÇ06 Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 C.Franck La maj Flute Sonatı çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 33R.Strauss Korno Konçertosu no 2 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 A.Borodin Senfoni no 2 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 G.Bızet Carmen Suit no 1 ve no 2 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 33P.I.Tchaikovsky Senfoni no 5 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 33A.Dvorak Senfoni no 9 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 44E.Greig Peer Gynt Suit no 1 ve no 2 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 21G.Bizet L'arlesienne Suit çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 1 A.Dvorak Senfoni no 8 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 44G.Mahler Senfoni no 5 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 12C.Debussy Klarinet ve Piyano için Rapsodi no 1 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 2 Aaron Copland Halk için Fanfar çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Aaron Copland Halk için Fanfar çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 M.Ravel Bolero çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 223I.Stravinsky Sirk Polkası çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 23H.Schütz Magnificat çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 434A.Dvorak Senfoni no 8 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
18 444K.Serocki 4 Tombon için suit çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
19 55F.Poulenc Flüt-Piyano Sonatı çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
20 4433B.Bartok Klarinet,Keman ve Piyano için Kontrastlar çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
21 77J.Feld Flüt ve Piyano için Sonat çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
22 432J.B.Boismortier Trompet ve Org için Sonat çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
23 87U.C.Erkin Köçekçe çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
24 877F.Schubert Bitmemiş Senfoni çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
25 987S.Prokofiev Senfoni no 5 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
26 2 N.Rimsky-Korsakov Şehrazad Senfonik Suiti çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
27 N.Kodallı Telli Turna1 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
28 212N.Kodallı Telli Turna çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
29 44343W.A.Mozart Senfoi no 40 çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
30 C.Orff Carmina Burana çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
31 123Aaron Copland Halk için Fanfar çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
32 final çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 2 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 124
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,96
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 09:22