FELZ110 İlk Çağ Felsefesi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ110
Ad İlk Çağ Felsefesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK EROL ER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. SADIK EROL ER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, Antik Yunanda felsefenin, ortaya çıkış nedenleri, gelişmesi, özellikleri ve Ortaçağa kadar olan İlkçağ felsefesinin belli başlı temsilcilerinin görüşlerini kronolojik bir sırayla ele almak amacındadır.

Dersin İçeriği

İlk Çağ (Grek) felsefesinde arkhe (ilk ilke) sorunu, oluş (Herakletios), varlık (Parmenides, Platon, Aristoteles), etik (Sokrates, Stoa, Epikuros), bilgi sorunlarını, metafizik tartışmaları sorunlarına içten bağını gözeterek açıklayıp bağlantılar kurmak, eleştirel karşılaştırmalarla (Sofist-Sokrates, Herakleitos-Parmenides, Platon-Aristoteles) tarihsel bilgileri zenginleştirmek.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Felsefe Tarihi, Ahmet Cevizci

Notlar

İlkçağ Felsefesi Tarihi, Ahmet Arslan


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlkçağ felsefesinin genel özelliklerini bilir
ÖÇ02 İlkçağ felsefesinin temel problemlerini karşılaştırır
ÖÇ03 Platon'un varlık anlayışı ile Aristoteles'in varlık anlayışını karşılaştırır
ÖÇ04 Töz'ün ne olduğunu tanımlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Grek Felsefesine genel giriş önhazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Milet okulu, Elea Okulu,Herakleitos Konuyla ilgili kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Empedokles ve Anaksagoras Konuyla ilgili kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 sofistler Konuyla ilgili kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 sokrates Konuyla ilgili kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Platon, bilgi varlık Konuyla ilgili kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 platon, siyaset, ahlak Konuyla ilgili kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav önhazırlık yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Platon Konuyla ilgili kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Aristoteles, bilgi, varlık Konuyla ilgili kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Aristoteles, siyaset, ahlak Konuyla ilgili kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Aristoteles Konuyla ilgili kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Stoa Okulu Konuyla ilgili kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Epikürüsçülük Konuyla ilgili kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Yeni-Platonculuk Konuyla ilgili kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 genel değerlemdirme konuyla ilgili kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ön hazırlık yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2024 03:59