ST063 İleri Balık Sistematiği 1

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST063
Ad İleri Balık Sistematiği 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM ÇEVİK


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, omurgalıların en ilkel grubu Tunicatalardan başlayarak çenesiz balıklar ve kıkırdaklı balıkların Class (sınıf)Takım (Ordo) Family (Aile) ve türler düzeyinde detaylı sistematik özelliklerinin öğretmektir

Dersin İçeriği

Bu ders omurgalıların en ilkel grubu Tunicatalardan başlayarak çenesiz balıklar ve kıkırdaklı balıkların Class (sınıf)Takım (Ordo) Family (Aile) ve türler düzeyinde detaylı sistematik özelliklerinin kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Poverpoint Ders Sunumu Barone, M., Mazzoldi , C., Serena, F. 2022. Sharks, rays and chimaeras in Mediterranean and Black Seas Key to identification . Rome, FAO. - Field identification guide to the sharks and rays of the Mediterranean and Black Sea. FAO Species Identification Guide for Fishery Purposes. Rome, FAO. 2005. 97p. 11 colour plates + egg cases. - A Pocket Guide to SHARKS OF THE WORLD Second Edition Published by Princeton University Press, 41 William Street, Princeton, New Jersey 08540 In the United Kingdom: Princeton University Press, 6 Oxford Street, Woodstock, Oxfordshire OX20 1TR Rays of the world / Peter R Last, William T White,Marcelo R de Carvalho, Bernard Séret, Matthias FWStehmann and Gavin JP Naylor, editors; colour illustrations Lindsay J. Marshall.

Notlar

FAO SPECIES CATALOGUE VOL. 4 SHARKS OF THE WORLD An Annotated and Illustrated Catalogue of Shark Species Known to Date Part 1 - Hexanchiformes to Lamniformes prepared by Leonard J.V. Compagno Tiburon Center for Environmental Studies San Francisco State University Tiburon, California 94920, USA FAO SPECIES CATALOGUE VOL. 4 SHARKS OF THE WORLD An Annotated and Illustrated Catalogue of Shark Species Known to Date Part 2 – Carcharhiniformes prepared by Leonard J.V. Compagno J.L.B. Smith Institute of Ichthyology Grahamstown, South Africa FIELD GUIDE TO David A. Ebert and Marc Dando SHARKS, RAYS & CHIMAERAS OFEUROPE AND THE MEDITERRANEAN Published by Princeton University Press, 41 William Street, Princeton, New Jersey 08540 In the United Kingdom: Princeton University Press, 6 Oxford Street, Woodstock, Oxfordshire OX20 1TR Kabasakal, H. 2020. A Field Guide to the Sharks of Turkish Waters. Turkish Marine Research Foundation (TUDAV) Publication No: 55, Istanbul, Turkey. 133 p.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türlerin oluşumunu, çok hücreli canlıları, omurgasız ve omurgalı canlıların evrimsel geçmişlerinin önemini açıklar.
ÖÇ02 Balık sistematiğin de kullanılan sistematik özelliklerin neler olduğunu söyler.
ÖÇ03 İlkel balıklar olarak Kabul edilen Yuvarlak ağızlı balıkların sistematik özelliklerini ve türlerini sıralar.
ÖÇ04 Kıkırdaklı balıkların genel özelliklerini, sistematik özeliklerini derinlemesine ifade eder
ÖÇ05 Köpek balıklarının ordoları, familyaları ve türleri arasındaki farklıkları söyler.
ÖÇ06 Vatoz balıklarının ordoları, familyaları ve türleri arasındaki farklıkları ifade eder.
ÖÇ07 Kıkırdaklıların neden korunması gerektiğinin önemini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Chordata, Urochordata Tunicataa Scıdıacea Thalıacea Pyrosomıda Dolıolıda Salpıda, Appendıcularıa, Cephalochordata (Acrania, Amphıoxıformes ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Cranıata, Myxınomorphı Myxını,Myxınıformes Myxınıdae lgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Petromyzontomorphı Petromyzontıda Petromyzontıformes lgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Holocephali,Callorhınchıdae Rhınochımaerıdae Chımaerıdae ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Hexanchiformes (Chlamydoselachidae,Hexanchidae) Echinorhiniformes (Echinorhinidae) ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Squaliformes Squalidae, Centrophoridae, Etmopteridae ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Somniosidae,, Oxynotidae, Dalatiidae ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Pristiophoriformes, Pristiophoridae , Squatiniformes, Squatinidae, ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Heterodontiformes Heterodontidae, Orectolobiformes, Parascylliidae, Brachaeluridae,Orectolobidae ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Hemiscylliidae, Stegostomatidae Ginglymostomatidae Rhincodontidae ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Lamniformes, Mitsukurinidae, Carchariidae, Odontaspididae ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Pseudocarchariidae Megachasmidae Cetorhinidae, Alopiidae, Lamnidae ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Carcharhiniformes, Pentanchidae, Scyliorhinidae, Proscylliidae ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Pseudotriakidae, Leptochariidae, Triakidae Hemigaleidae Carcharhinidae , Galeocerdidae Sphyrnidae ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 10 140
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 4 8
Toplam İş Yükü (Saat) 161
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,44
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 03:09