Genel Bilgi
Kod | PDR742 |
Ad | Bilişsel-Davranışçı Danışma Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
bilişsel davranışçı terapi yapabilme
Dersin İçeriği
bilişsel danışma süreç ve teknikleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bilgin: bilişsel davranışçı terapi ders notları
Notlar
BECK: bilişsel davranışçı terapi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | bilişsel davranışçı terapi temelleri |
ÖÇ02 | biliş nedir bilme............... |
ÖÇ03 | biliş nasıl oluşur bilme.............. |
ÖÇ04 | geçmiş yaşantıların oluşumunu bilme |
ÖÇ05 | otomatik düşünceleri bilme.......... |
ÖÇ06 | şemaları bilme..................... |
ÖÇ07 | sokratik diyalog bilme................. |
ÖÇ08 | yönlendirilmiş keşif bilme................ |
ÖÇ09 | terapötik süreci bilme................... |
ÖÇ10 | terapist danışan ilişkisi oluşturmayı bilme |
ÖÇ11 | ABC formülünü bilme.................. |
ÖÇ12 | otomatik düşünceleri tespit edebilme |
ÖÇ13 | şemaları tespit edebilme..................................... |
ÖÇ14 | teknikleri bilme............................ |
ÖÇ15 | sonlandırma yapma...................... |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | bilişsel davranışçı danışma temelleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | düşünce nedir | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | düşünce nasıl oluşur | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | düşüncenin oluşumunda erken yaşantılar | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | otomatik düşünceler | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | şemalar | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | terapötik süreç | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | terapötik teknikler | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | otomatik düşünceleri bulma teknikleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | şemaları bulma teknikleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | davranışçı teknikler | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | bilişsel teknikler | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | bilişsel davranışçı teknikler | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | ABC formülü | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |