FELS311 Türk Sosyologları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELS311
Ad Türk Sosyologları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CAHİT ASLAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Türk sosyolojisini ve Türk sosyolojisindeki temel fikirleri analiz ederek, Türkiyedeki sosyolojisinin temel çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve Türkiyede sosyolojisinin tarihsel gelişimini öğrenmektir.

Dersin İçeriği

Türkiye'deki sosyoloji tartışılacak, Türkiye'deki sosyolojisinin temel fikirleri analiz edilecek, Türkiye'de sosyolojisinin temel çalışmaları ve tarihsel gelişimi incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Avcı, Nazmi ve Erdal Aksoy. 2017. Türk Sosyologları. İstanbul. Lisans Yayıncılık. Kaçmazoğlu, H. Bayram. 2011a. Türk Sosyoloji Tarihi II, İstanbul, Kitabevi Yayını. Kaçmazoğlu, H. Bayram. 2011b. Türk Sosyoloji Tarihi III, İstanbul, Kitabevi Yayını. Kaçmazoğlu, H. Bayram. 2012. Türk Sosyolojisinde Temalar 2. Kuram, Uygulama, Sosyalizm, İstanbul, Doğu Kitabevi. Kayalı, Kayalı. 2000. Türk Düşünce Dünyasının Bunalımı, İstanbul, İletişim Yayını.

Notlar

Sezer, Baykan. 1988. Türk Sosyolojisinin Ana Sorunları, İstanbul, Sümer Yayını.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir
ÖÇ02 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar
ÖÇ03 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır
ÖÇ04 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir
ÖÇ05 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir
ÖÇ06 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar
ÖÇ07 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır
ÖÇ08 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir
ÖÇ09 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar
ÖÇ10 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
ÖÇ11 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler
ÖÇ12 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiyede sosyolojinin tarihi kökleri, gelişme öncesi tarihsel süreci Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Osmanlı dönemi sosyolojisi Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 19. yüzyıl Türkiyesinde sosyoloji. Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 1950-1960 dönemi ve 1960 sonrası dönem Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 1971 dönemi ve Türkiyede sosyolojinin durumu Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Türkiyede Sosyolojik hareketler Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Türk sosyolojisinde temel düşünür. Ziya Gökalp Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türk Sosyolojisi. Prens Sabahattin Bey Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Mehmet Ali Şevki, Mehmet İzzet, Hilmi Ziya Ülken Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 İsmail Hakkı Baltacıoğlu, Cahit Tanyol, Cavit Orhan Tütengil, İbrahim Yasa Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Nurettin Şazi Kösemihal, Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu, Mümtaz Turhan, Nurettin Topçu Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Mübeccel Belik Kıray ve Ankara Ekolü Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Türkiyede günümüz sosyolojisi. Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel değerlendirme Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2024 02:43