FELS409 Türk Düşünce Tarihi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELS409
Ad Türk Düşünce Tarihi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK EROL ER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin; sanatın, sanatçı, sanat eseri, sanat eseri alımlayıcısı ve toplum gibi unsurlarla olan ilişkisini kavrayabilmelerini, sanat kuramlarını öğrenmelerini, sanatın felsefi boyutunu somut eserler üzerinde değerlendirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Tanzimattan Cumhuriyete Türk düşüncesini anlamak

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Türkiyede Çağdaş Düşünce Tarihi, Hilmi Ziya Ülken

Notlar

Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi, İletişim Yay.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türk düşüncesinin ne demek olduğunu bilir
ÖÇ02 Türk düşüncesinin bakir bir alan olduğunu kavrar
ÖÇ03 Türk düşüncesinin islam öncesi ve sonrası tarzındaki ayrımın incelikleri üzerine fikir yürütebilir
ÖÇ04 Cumhuriyet dönemi düşüncesinin ne demek olduğunu anlar
ÖÇ05 Cumhuriyet öncesi dönem ile Cumhuriyet sonrası dönemi karşılaştırır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk Düşüncesinin imkanı ve sınırları ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İslam Öncesi Türk düşüncesi (ortaasya) ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 İslam Öncesi Türk düşüncesi ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 osmanlı düşüncesine giriş ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 tanzimat düşüncesi ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Tanzimat düşüncesi (namık Kemal) ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 meşrutiyet düşüncesi ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Cumhuriyet Düşüncesi ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 cumhuriyet dönemi ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 cumhuriyet dönemi akımlar ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 pozitivizm ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 materyalizm ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 bergsonculuk ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Nietzschecilik ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Genel Değerlendirme İlgili Kitap okunacak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2024 02:39