Genel Bilgi
Kod | FELS409 |
Ad | Türk Düşünce Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK EROL ER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin; sanatın, sanatçı, sanat eseri, sanat eseri alımlayıcısı ve toplum gibi unsurlarla olan ilişkisini kavrayabilmelerini, sanat kuramlarını öğrenmelerini, sanatın felsefi boyutunu somut eserler üzerinde değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tanzimattan Cumhuriyete Türk düşüncesini anlamak
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Türkiyede Çağdaş Düşünce Tarihi, Hilmi Ziya Ülken
Notlar
Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi, İletişim Yay.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türk düşüncesinin ne demek olduğunu bilir |
ÖÇ02 | Türk düşüncesinin bakir bir alan olduğunu kavrar |
ÖÇ03 | Türk düşüncesinin islam öncesi ve sonrası tarzındaki ayrımın incelikleri üzerine fikir yürütebilir |
ÖÇ04 | Cumhuriyet dönemi düşüncesinin ne demek olduğunu anlar |
ÖÇ05 | Cumhuriyet öncesi dönem ile Cumhuriyet sonrası dönemi karşılaştırır |
ÖÇ06 | Çağdaş Türk düşüncesindeki düşünürlerin görüşleri arasında ilişki kurar. |
ÖÇ07 | Çağdaş Türk düşüncesindeki düşünürlerin görüşlerini kavrar. |
ÖÇ08 | Çağdaş Türk düşüncesinin felsefi temellerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk Düşüncesinin imkanı ve sınırları | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İslam Öncesi Türk düşüncesi (ortaasya) | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İslam Öncesi Türk düşüncesi | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | osmanlı düşüncesine giriş | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | tanzimat düşüncesi | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tanzimat düşüncesi (namık Kemal) | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | meşrutiyet düşüncesi | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Cumhuriyet Düşüncesi | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | cumhuriyet dönemi | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | cumhuriyet dönemi akımlar | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | pozitivizm | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | materyalizm | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | bergsonculuk | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Nietzschecilik | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Genel Değerlendirme | İlgili Kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |