EFMZ414 Öğretmenlik Uygulaması II

10 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ414
Ad Öğretmenlik Uygulaması II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 10 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.)
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. SADIK EROL ER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Felsefe grubu eğitimi konularının özel öğretimi konusunda öğretmen adaylarına deneyim kazandırmak Öğretmen adaylarının ortaöğretim okullarında uygulama yaparak mesleki deneyim edinmesini sağlamak

Dersin İçeriği

Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma, alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro öğretim uygulamaları yapma, alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme, öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme ve değerlendirme ve yansıtma yapma

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

ÇU Öğretmenlik uygulaması yönergesi

Notlar

ÇU Öğretmenlik uygulaması yönergesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Felsefe grubu ve eğitim bilimleri dalları ile ilgili yeterli altyapıya sahiptir ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izler, bunlara uygun davranır, iş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir.
ÖÇ02 Felsefe grubu ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.
ÖÇ03 Eğitim problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
ÖÇ04 Felsefe, psikoloji, sosyoloji ve mantık ile ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve bu genellemeler ışığında bu alanların temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklar.
ÖÇ05 Kişilerarası ilişkileri etkileyen bireysel, çevresel ve toplumsal etkenleri bilir. Edindiği bilgileri kullanarak etkin dinleme, yapıcı geri bildirim alma ve verebilme, yaratıcı sorun çözme becerisi kazanır ve bu becerileri mesleki alanda kullanabilir.
ÖÇ06 Sorgulama, değerlendirme, karar verme, analiz ve sentez yapma, olaylar arasında bağlantı kurma, karşılaştırma, tahlil yapma, problemlere farklı perspektiflerden bakabilme, alternatifleri görebilme, esnek ve çok yönlü düşünebilme, mantıksal düşünme yeterliliğine sahiptir ve tarihsel, kültürel, sosyal vb. problemlerin felsefe grubu alanındaki etkilerini fark edebilir.
ÖÇ07 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. Eğitim-öğretim faaliyetleri için gerekli olan eğitim teknolojilerini seçer ve kullanır.
ÖÇ08 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
ÖÇ09 Gelişimin temel kavramlarını bilir; çocukluk, ergenlik ve yetişkinlik dönemlerinin bedensel, zihinsel ve psiko-sosyal özelliklerini bilir. Ayrıca bireyin psikolojik özelliklerinin ölçülmesinde ihtiyaç duyulan unsurları ve özelliklerini bilir.
ÖÇ10 Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. Arşiv, kütüphane, internet, müze, araştırma merkezleri gibi bilgiye ulaşma yollarını bilir ve bunları etkin bir şekilde kullanır.
ÖÇ11 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, mantıksal düşünme becerilerine sahiptir.
ÖÇ12 Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır. Ayrıca demokratik, toplumsal, bilimsel, kültürel ve ahlaki değerlere sahip çıkar ve bu değerlere uygun davranır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel giriş ve tanışma İlgili konulara genel bir bakmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 1 Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 2 Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 3 Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 4 Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 5 Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 6 Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Raporların sunumu Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 7 Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 8 Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 9 Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 10 Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 11 Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 12 Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Genel degerlendirme Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 Raporların sunumu Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 2 Raporların sunumu Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 24 24
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 64 64
Toplam İş Yükü (Saat) 242
Toplam İş Yükü / 25 (s) 9,68
AKTS 10 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2024 03:39