Genel Bilgi
Kod | YMYC403 |
Ad | Analiz |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OYA ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Ceyda TROFIMOV
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
1750 yılından günümüze kadar geçen dönemde; çoksesli müzik alanında çağına damgasını vurmuş kompozitörlerin eserlerini analiz etmek, müzik sanatına katkılarını saptamak, formların gelişmesini incelemek.
Dersin İçeriği
Müzik repertuvarından seçilmiş yapıtlar Partisyon Üzerinde Analiz ya da Dinleyerek Analiz yöntemleriyle incelenir. Formların açıklanmasına partisyon üzerinde yapılan armoni analizleri zemin oluşturur. Yapıtların yapısal özellikleri karşılaştırmalı olarak incelenir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
J.Haydn, Piyano Sonatları. 2. Band W.A.Mozar,t Piyano Sonatları 2. Band J.S.Bach Koraller
Notlar
Bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Klasik dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır. |
ÖÇ02 | 2. Romantik dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır. |
ÖÇ03 | 3. Çağdaş dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır. |
ÖÇ04 | 4. Farklı formları ve özelliklerini kavrar |
ÖÇ05 | 5. Değişik çalgı toplulukları için bestelenmiş yapıtları ve özelliklerini tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fr. Chopin, Prelüd Op.28-No.1 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
2 | Fr. Chopin, Prelüd Op.28-No.2 | Bireysel. Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-1 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | W.A.Mozart,2.Band Piyano Sonatı KV.545-No.16, 1.Bölüm | BireyselÇalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | KV.545-No.16, 2.Bölüm | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | KV.545-No.16, 3.Bölüm | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-2 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | J.Haydn, 2.Band Piyano Sonatı No.11, 1.Bölüm | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
9 | No.11, 2.Bölüm | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | No.11, 3.Bölüm | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-3 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | j.Haydn, 2.Band Piyano Sonatı No.12, 1.Bölüm | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | No.12, 2.Bölüm | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | No.12, 3.Bölüm | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-4 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | J.Haydn, Piyano Sonatı No.13 2.Band 1. Bölüm | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
18 | No.13, 2.Bölüm | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
19 | No.13, 3.Bölüm | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
20 | J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-5 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
21 | J.Haydn, 2.Band Piyano Sonatı No.14, 1.Bölüm | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
22 | No.14, 2.Bölüm | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
23 | No.14, 3.Bölüm | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
24 | J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-6 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
25 | J.Haydn, 2.Band Piyano Sonatı No.15, 1.Bölüm | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
26 | No.15, 2.Bölüm | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
27 | No.15, 3.Bölüm | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
28 | J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-7 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
29 | J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-8 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
30 | J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-9 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
31 | J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-10 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
32 | Yıl Sonu Sınavı | Bireysel Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |