Genel Bilgi
Kod | KSP403 |
Ad | Sanat Psikolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanatın ve sanatçının tarihsel süreç içerisinde psikolojiyle olan doğal ilişkisini kavratmayı hedefler.
Dersin İçeriği
Bu ders sanat eserinin yaratımının arkasındaki psikolojik nedenlerin anlaşılmasını sağlayan ve sanat eserinin alımlanmasına etki eden yaklaşımları içerir.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşulsuz
Kaynaklar
Sanata Giriş( Sıtkı M.Erinç, Ütopya Yayınevi) Sanat ve Sanatçılar Üzerine (Sıgmund FREUD, YPK)
Notlar
Sanat Dergileri, Belgesel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın ve Psikolojinin süreçlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Sanatsal yaratım süreçlerini tartışır. |
ÖÇ03 | Duyum ,duygu, algılama ve sanat eseri ilişkilerini tartışır. |
ÖÇ04 | Plastik sanatlarda, Müzikte ve Edebiyatta sanat eserinin soyut yapısının özelliklerini açıklar. |
ÖÇ05 | Sanat, Yansıtma, Taklit, Öykünme ilişkilerini tartışır. |
ÖÇ06 | Sanat yapıtı ile özneler arasındaki ilişkiyi tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat Psikolojisine Giriş | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sanat nedir?-1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sanat nedir?-2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Sanat ve Psikoloji-1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sanat ve Psikoloji-2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sanat ve Psikoloji-3 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sanatın Kökeni, Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce ile ilgisi-1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sanatın Kökeni, Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce ile ilgisi-2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sanatın Kökeni, Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce ile ilgisi-3 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sanatsal Yaratıcılık-1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sanatsal Yaratıcılık-2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sanatsal Yaratıcılık-3 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Zeka ve Sanat İlişkisi-1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Zeka ve Sanat İlişkisi-2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Zeka ve Sanat İlişkisi-3 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Ara Sınav | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
18 | Sanatçı, İzleyici-1 | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
19 | Sanatçı, İzleyici-2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
20 | Sanatçı, İzleyici-3 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
21 | Sanatçı, İzleyici-4 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
22 | Sanat eseri-1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
23 | Sanat eseri-2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
24 | Sezgi nedir?-1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
25 | Sezgi nedir?-2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
26 | Estetik Beğeni, Estetik Kaygı-1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
27 | Estetik Beğeni, Estetik Kaygı-2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
28 | Estetik Beğeni, Estetik Kaygı-3 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
29 | Kişilik Tanımları ve Sanat Eğitimi-1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
30 | Kişilik Tanımları ve Sanat Eğitimi-2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
31 | Final hazırlık çalışmaları | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
32 | Final | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |