Genel Bilgi
Kod | EFGZ133 |
Ad | Kültürel Antropoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı psikolojik danışman adaylarına kültürel antropolojinin tanımı ve kapsamı, çalışma alanları, yöntemi; geçim şekilleri, akrabalık sistemleri, sosyal örgüt, toplumsal cinsiyet, din, dil, birey ve kültür gibi çalışma konuları; ülkemiz ve dünyadan belli başlı antropologlar, bunların çalışma alanları ve çalışmalarından örnekleri ile küreselleşme, iletişim ve siber kültür konularında bilgiler kazandırarak antropolojik bakışı kavramalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Kültürel antropolojinin tanımı ve kapsamı, çalışma alanları, yöntemi; geçim şekilleri, akrabalık sistemleri, sosyal örgüt, toplumsal cinsiyet, din, dil, birey ve kültür gibi çalışma konuları; ülkemiz ve dünyadan belli başlı antropologlar, bunların çalışma alanları ve çalışmalarından örnekleri ile Küreselleşme, İletişim ve Siber kültür konularını kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Haviland, W. A. (2017). Kültürel antroploji (H. İnanç, Çev.). Kaknüs Yayınları.
Notlar
1. Güvenç, B. (1983). İnsan ve Kültür, İstanbul:Remzi Kitabevi 2. Kottak, P.(2001) Antropoloji, Ankara: Utopya Yay. 3. Özbudun, S, Şafak, B. ve Altuntek, S. (2005) Antropoloji : Kuramlar/Kuramcıları, Ankara: Dipnot Yayınevi. 4. Wulf, Cristoph: Tarihsel Kültürel Antropoloji Çev. Özgür Dünya Sarısoy Dipnot Yayınları: 76 Mattek Matbaacılık Ankara 2009.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antropolojinin temel kavramlarını ifade eder. |
ÖÇ02 | Antropolojinin alt dalları ve bunların diğer bilimlerle ilişkisini açıklar. |
ÖÇ03 | Antropolojinin yöntemini tanımlar. |
ÖÇ04 | Irk, etnisite ve kimlik kavramlarını Antropolojik açıdan açıklar. |
ÖÇ05 | Dünyadaki farklı kültürlerin neden ve nasıl oluştuğunu açıklar. |
ÖÇ06 | Kültür ve iletişimi antropolojik açıdan açıklar. |
ÖÇ07 | Küreselleşme ve kültürü antropolojik açıdan ifade eder. |
ÖÇ08 | Türk ve yabancı önemli antropologları tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antropolojinin tanımı, kapsamı ve kısa bir tarihi | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Çalışma alanları, diğer bilimlerle ilişkisi | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İlk insanlar ve modern insanın ortaya çıkışı, | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | İnsanoğlunun geçim şekillerinin evrimi; üretim, tüketim) ve teknoloji | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Akrabalık sistemleri | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Toplumsal tabakalaşma ve cinsiyet, din ve dil | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Antropolojinin yöntemi | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Rapor hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Portfolyo |
9 | Irk, etnisite ve kimlik | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Kültür ve kültürel süreçler | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Dünya ve ülkemiz belli başlı antropologları ve çalışma alanları | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Küreselleşme, Küresel iletişim | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Siber kültür | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Küreselleşme ve Siber kültür | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Küreselleşme ve küresel kültür | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
AKTS | 4 AKTS |